Run-Time Error 713

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baboab

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
Hoi, kleine introductie:
een kennis van me (winkel) heeft ooit eens een computerprogramma op maat laten maken voor hun boekhouding en facturatie door iemand die ze kende, programma verpatst aan hun voor grof geld enz...

nu is zopas deze pc gecrasht (moederbord), nieuwe pc gekocht en de data over gezet. De directory van het programma lijkt al de benodigde data te bevatten. Het programma start op enz maar vanaf we op "factuur afdrukken" klikken of dubbel klikken op een klant krijgen we de foutmelding.

Run-time error '713': Application-defined or object defined error

http://support.microsoft.com/kb/q248055/ handelt hierover maar lost het probleem blijkbaar niet op. ik heb al verschillende adviezen geprobeert van andere fora maar deze lijken het niet op te lossen en ik heb schrik dat als ik nog teveel avonturier windows mss zelf nog in de knoop geraakt. en dus post ik zelf maar eens een vraagje.

ik heb inmiddels begrepen dat het programma in vb 6 geschreven is. Ik heb hier zelf nagenoeg geen kennis van en source files hiervan hebben we niet meer. Maar het programma moet terug aan het werk geraken want anders hebben ze een heel groot probleem.

kan iemand me zeggen wa ik kan / zou moeten doen?
mvg
Bert

Waarschijnlijk heb je deze dll nodig:

Code:
Msdbrptr.dll

Op die site staat waar je hem kan vinden.
Kopieer hem en plaatst hem in dezelfde map als de (exe) van het programma.
Als het goed is moet die het dan doen:thumb:

heb ik natuurlijk al geprobeert.

zelfs de versie van de oude pc enz maar doet het niet helemaal.

een iet of wat ducktape oplossing heeft het gedaan, heb VB6 geïnstalleerd op de nieuwe pc en het probleem is weg :p

mss niet de beste manier maar ze kunnen verder.

heb ik natuurlijk al geprobeert.

zelfs de versie van de oude pc enz maar doet het niet helemaal.

een iet of wat ducktape oplossing heeft het gedaan, heb VB6 geïnstalleerd op de nieuwe pc en het probleem is weg :p

mss niet de beste manier maar ze kunnen verder.

omdat het in vb6 is geschreven moet die dll naar de Windows-systeem-mappen en moet die dll in het Windows Register worden geregistreert worden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan