RUNDLL.exe virus?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

madjack32

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2011
Hallo beste medeforumleden,
Ik heb toch wel erg het vermoeden, dat ik op een virus ben gestuit, ik weet allen niet hoe dit zit... Ik krijg namelijk elke keer dat ik mij PC opstart, een error; RUNDLL.exe Werkt niet meer, en toch staat deze in mijn processenlijst, (sinds kort zelf TWEE keer).
Ziehier:

rundllwerktnietmeer.png

Details van probleem:
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: rundll32.exe
Versie van toepassing: 6.0.6000.16386
Tijdstempel van toepassing: 4549b0e1
Naam van foutmodule: NVSVC.DLL
Versie van foutmodule: 7.15.11.7578
Tijdstempel van foutmodule: 48f6b631
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 00001921
Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.3
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: ca05
Aanvullende informatie 2: aaeca7179c02c507f5fc97665c88a0e9
Aanvullende informatie 3: ffda
Aanvullende informatie 4: 828619eae56ca4a6f542ebef51246af5

Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0413

En hoedat Rundll.exe er twee keer in staat:
rundll2x.jpg

Dus, als iemand mij kan helpen, zou dit erg fijn zijn!

Aanvullende informatie:

- Het rundll.exe icoontje bij C:\WINDOWS\System32, is een icoontje geworden (Een lichtblauw papiertje, met het rechter, bovenste hoekje omgevouwen, ik weet niet of dit zo hoort, heb gelezen van niet).
- Ik krijg deze error pas net na een update van windows, net na september/oktober.
-Ik heb een 32 bits Windows vista PC.
- Mijn Antivirus (F-Secure+KPN C veilig extensie) kon niets vinden, evenals Windows defender.

Dus, opnieuw, het zou erg fijn zijn als ik hier vanaf zou kunnen komen...

M.v.g Madjack32

Laatst bewerkt:
MBAM zal ik doen, F-Secure zei niets...

Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet opletten wat je doet, het is NIET zo dat Rundll.exe echt virus is, mar is ook zo dat vele virusen rundll.exe term gebruiken ze, Een rundll.exe moet zich in Windows systeem 32 bevinden ls je per ongeluk verkeerde verwijdert dan pas krijg je problemen mee.( je zei zelf dat '' RUNDLL.exe '' Werkt bij jou niet meer , zou je nie dan eens door systeem 32 doorsnuffelen moeten en kijken of hij daar verdwenen is ??
-------------------------
ALS maar jouw Rundll.exe in PC wel bestaat . en toevallig buiten systeem 32 map, dan je ( als je die vinden kan ) terug in map '' windows systeem 32 '' zetten moet
-----------
Citaat ... Dit programma is een onderdeel van Windows, en wordt gebruikt om programma code uitvoeren in DLL-bestanden als waren zij binnen het actuele programma/ <!>Echter, veel virussen ook gebruik maken van deze naam of gelijkaardige. Dit bestand wordt ook vaak gebruikt door spyware om zijn eigen kwaadaardige code te lanceren ..

:confused: Je moet opletten wat je doet, het is NIET zo dat Rundll.exe echt virus is, mar is ook zo dat vele virusen rundll.exe term gebruiken ze, Een rundll.exe moet zich in Windows systeem 32 bevinden ( ! ! !:D ) en als je per ongeluk verkeerde verwijdert dan pas krijg je problemen mee..:( je zei zelf dat '' RUNDLL.exe '' Werkt bij jou niet meer , zou je nie dan eens door systeem 32 doorsnuffelen moeten en kijken of hij daar verdwenen is ?? :D

Nou, ja, ik zeg al, ze staan alle twee onder hetzelfde bestand in C:\WINDOWS\System32
en idd, ik durf het natuurlijk niet te verwijderen, het rundll32.exe proces, is een hostproces, dus ik hoop niet dat als deze kapot is, dat heel m'n PC naar de *****n is...

Oh ja, misschien is dit handige info, het bestand in System32, 43.5 Kb groot...

Gewoon NA scannen van die MBAM of anti-virus of ook met TrojanRemover of wat dan ook,- ALS je helemaal niets vind' ( geen infectie ? ?? ) dat is die dll beschadigd of is buiten systeem 32 map, in dit geval je die of terug zetten moet, of je juiste dll opnieuw downloaden moet en ook in juiste map ( systeem 32 dus ) zetten , in jouw geval je zei dat die '' RUNDLL.exe '' is en geen > '' rundll.exe<'' ....toch ??
--------------------
Op elke rundll.exe ( dat je twijfelt ! ) klik met rechte kant van muis en dan eigenschappen, lees dan of iets wat je nie bevalt in eigenschappen is ?? :( je zei twee ?? maar volgens mij er zijn drie toch ? ( rundll.exe bedoel ik ! )

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: rundll32.exe
Naam van foutmodule: NVSVC.DLL

Lijkt mij dus een probleem met (een onderdeel van) je NVidia videodriver te zijn, want die wordt door rundll32.exe aangeroepen...

Tijs.

Maar '' nvsvc.dll '' is ook onderdeel van systeem 32 map en moet ook daar blijven staan, .......... voor die geld' ook als maar niet aanwezig is dat je die daar plaatsen moet....
-----------------
ALS je twijfelt dat jouw NVIDIA driver nie goed doet, driver kan je makkelijk her-installeren ...toch? ( of je kan ook service nvsvc.dll in msconfig als eerst stoppen proberen :D )
Met scannen op infecties kon je helemaal niets vinden ??

Laatst bewerkt:
Zie hier dat het het starten/aanroep van de NVIDIA Driver Helper Service is, en die nvsvc.dll staat inderdaad in de system32 submap van Windows.

Ik zou op zoek gaan naar de juiste WHQL gecertificeerde driver voor jouw videokaart (dat hoeft dus niet de allerlaatst uitgebrachte te zijn), die downloaden, de oude deïnstalleren, pc herstarten en dan de nieuw gedownloade installeren.

Tijs.

Zie hier dat het het starten/aanroep van de NVIDIA Driver Helper Service is, en die nvsvc.dll staat inderdaad in de system32 submap van Windows.

Ik zou op zoek gaan naar de juiste WHQL gecertificeerde driver voor jouw videokaart (dat hoeft dus niet de allerlaatst uitgebrachte te zijn), die downloaden, de oude deïnstalleren, pc herstarten en dan de nieuw gedownloade installeren.

Tijs.

Ok , dit heb ik net gedaan met een NVIDIA Update programma, van de NVIDIA website, zal ff proberen of het nu weg is....

Tijs.

Dus, dit was idd het probleem van de error, en een kleine virus, had ook rundll32.exe gekopieerd, daarom had ik er twee... Ik dank trouwens iedereen die mij in heeft geholpen!

Dus, probleem #1, is opgelost, nu nr. 2 nog, post ik later wel in een nieuwe topic...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan