rundll

Status
Niet open voor verdere reacties.

the cable guy

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2001
Hallo,

Ik krijg bij het opstarten van windows 98 een error.
het volgende:

er is een fout opgetreden bij het laden van c:\windows\system\nvcpl.dll
Kan een van de vereiste bibliotheekbestanden van deze toepassing niet vinden

Hoe kan ik dit oplossen?

Hoi..

Door dat bestand van een andere pc te kopieeren en weer in die map te zetten.......
Ik hoop dat je die mogelijkheid hebt.

succes

groet
Harmen

Die mogelijkheid heb ik wel, maar geeft dat geen problemen omdat het een totaal andere computer is?

Nee hoor het zijn de zelfde systeem bestanden kan je zonder problemen copieeren......

Het is gewoon precies het zelfde bestand he, ook uit een zelfde OS neem ik aan..

succes hoor wel of het gelukt is

groet
Harmen

Laatst bewerkt:
Denk dat het aan je videokaartdrivers ligt.

Deinstalleer je drivers voor je videokaart, ff opnieuw opstarten en installeer daarna nieuwe driver

Ik had het verkeerde bestand, maar dat bestand staat niet op die computer dus kan ik hem niet kopieren

Het is waarschijnlijk dan een verborgen systeem bestand. Je moet bij mapopties even alles unhidden............

Anders kan je hier nog even kijken....

ik ga er voor nu vandoor........

succes

groet
Harmen

ik heb diverse zoekactie,s gedaan en kom steeds weer tegen videokaart, dus ik zou maar eens doen wat mario opperde!

Ik heb het gedeinstalleert en weer geinstalleert maar kreeg weer die error.
Ik heb een nvidia vanta videokaart en 41.09 drivers van nvidia. Ligt het misschien aan de drivers en moet ik een vorige versie hebben?

Ga naar Start > Uitvoeren > Msconfig, en vink de verwijzing naar NvCplDaemon uit op het tabblad Opstarten.

Klik OK, sluit Msconfig, en start even opnieuw op.

Succes,

Bedankt

Die error is inderdaad weg.

Maar is het niet erg dat ik dat uitgeschakeld heb? heeft dat geen gevolgen voor iets?

windows ff opnieuws instaleren

ik denk dat je het beste gwoon ff je windwos opnieuw kan instaleren rundll is namelijk een windows driver!!

gr benny

ps. kheb dat probleem ook gehad in de tijd dat ik een slome pc had en die steeds vast liep :confused:

Het heeft niets te maken met rundll.exe zelf, en Windows opnieuw installeren is (dan ook) volledig onnodig.

Ga naar Start > Uitvoeren > Msconfig, en vink de verwijzing naar NvCplDaemon uit op het tabblad Opstarten.

Jemig Ton hoe kom je hier nou weer bij. Dit heb je vast niet zelf verzonnen :)

Vertel is hoe je aan die oplossing komt.........

ben puur even nieuwsgierig

groet
Harmen

Gewoon ervaring, denk ik.

Ik krijg een hoop Opstart-logs te zien, en dit komt me bekend voor.

Nou moet het uiteraard nog wél de juiste oplossing zijn... :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan