Rundll

Status
Niet open voor verdere reacties.

ridoyugo

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2006
Hoi

ik heb een vraagje.
Ik kreeg een keer een melding van een virus via mijn virusscanner antivir
Alleen het virus zat in een .dll bestand van system32. Dus ik heb dat toen verwijderd via een uitleg op internet.
Maar nou krijg ik voortaan iedere keer als ik de pc opstart deze melding:

foutxj7.jpg

Kan iemand mij helpen?

bedankt

Ga naar start > uitvoeren > msconfig intypen en dan op ok klikken, dan ga je naar opstarten tabblad en zoek rtjvsnvu.dll en vink het vakje ervoor uit,dan toepassen en ok en eventueel opnieuw opstarten, als je nu opnieuw opstart krijg je die melding niet meer

bedankt het is weg

maar is dat bestand verders nergens noodzakelijk voor?

Het bestand was verwijderd door je anti-virus, maar de opstartverwijzing naar dat bestand stond er nog. Daarom zei je systeem dat hij het bestand niet kon vinden. Wat lokoloko je heeft aangeraden, is enkel goed om die verwijzing te deactiveren. Om ze te verwijderen moet je een stap verder gaan. Het hoeft niet, maar het is een mogelijkheid.

Wat je kunt doen:
  • Download Ccleaner.
    cc_down.gif

• Installeer het programma, en vink tijdens de installatie enkele opties uit.
    cc_install_settings.gif

• Klik op het onderdeel Problemen.
    cc_problemen.gif

• Druk onderaan op Scannen naar fouten. Laat de software zoeken.
  • Druk onderaan op Herstel geselecteerde fouten...
  • Als het programma je vraagt of hij de fouten moet opslaan in een back-up bestand, kun je op Ja klikken en vervolgens aangeven waar hij de back-up moet zetten. (Die heb je enkel nodig moest er iets misgaan na het verwijderen van de fouten.)
  • Druk op Herstel alle geselecteerde fouten.
    cc_repair_all_errors.gif

• Het programma meldt Fout hersteld. Druk op Exit.
  • Sluit het programma.

Nou nee, dat bestand was een overblijfsel van spyware dat je ooit op de pc hebt gehad, dat zie je ook aan de onuitspreekbare naam.
Onder "virus" versta ik ook spyware, aangezien de term "malware" minder bekend is. Verder zijn er ook virussen met dergelijke namen, voor moest je het niet weten.

Ik zie geen reden om een virus- of spywarescan te doen aangezien je de melding pas krijgt nadat er een virus of een spywareprogramma verwijderd is. Maar natuurlijk kan het nooit geen kwaad om nog eens naar restjes te zoeken.

Dat ''nou nee'' was niet voor jou bedoeld maar we posten bijna tegelijk :D
Het kan een virus of spyware zijn geweest idd maar ik kwam die naam toevallig tegen op mijn pc ivm vundo infectie een paar dagen terug.
Die ''restjes'' moeten ook weg want zo een infectie gaat meestal gepaard met meerdere dll's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan