Rundll32.exe probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je beveiliging moet je prioriteit nummer 1 zijn. Anders blijf je bezig. 80% van alle laptop en desktop gebruiker, gebruiken windows. Pak hem beet 5 miljard mensen hebben een desktop of een laptop.
Dus 4.000.000.000 mensen die een Windows machine hebben. Dan nog niet gesproken over de WP8 telefoons en Windows 8 tablets. Dus hier valt heel wat te stelen. Nu alles tegenwoordig digitaal is, denk aan je Bank, Chipkaart, DigiD al je belastingzaken ect regelen. Is dit veel waardevolle informatie.

Gek dat men zoveel virussen maakt en trojaans om in te breken? Logisch dat men de mensen eerst pakt, die slecht beveiligt zijn, minder kans om gepakt te worden en de hacker heeft meestal voor oordelen van de eigenaar van de persoon die er toch niks van af weet. Makkelijk doelwit.

Zie het als een huis, waar jij je voordeur open laat staan. Ik denk dat heel snel je spullen weg zijn. Dit doen ze tegenwoordig allemaal digitaal. Mensen moeten is wat bewuster worden van de internet criminaliteit en het beveiligen van je systeem. Je pc beveiligen moet altijd prioriteit nummer 1 zijn. Behalve als je niet op het internet staat aangesloten ;)

Laatst bewerkt:
Het slaat inderdaad nergens op dat ik hier niet meer prioriteit aan geef en dat is iets wat ik dan ook vanaf nu ga veranderen.

Maarja ik heb de laatste tien jaar altijd mijn voordeur opengelaten en er is nog nooit wat gestolen (naar mijn weten). Dus dan heb ik snel de neiging om dit niet te veranderen ook al weet ik ook wel dat de kans dat het gebeurt wel bestaat. Pas op het moment dat mijn nieuwe wasmachine gestolen is ga ik pas optreden en aanpassingen maken in plaats van preventief te handelen.

Ik heb trouwens support gesproken (wat betreft het originele probleem) en die kwam met een heel technisch verhaal en trok de conclusie dat het probleem aan zijn kant ligt en ik dus niets kan doen totdat hij een fix heeft uitgebracht. Hoe lang dat gaat duren weet ik niet maar ik kan in ieder geval niks meer doen dus wat dat betreft is het opgelost.

Erik en Sander hartelijk bedankt voor jullie tijd en adviezen.

Tot ziens.

ps hebben jullie er baat bij als ik een kleine donatie stort of hebben jullie daar niks mee te maken?

Je voordeur open laten in een dorpje waar weinig criminaliteit is, of in de binnenstad van Amsterdam is uiteraard dezelfde structuur in een andere context.
Op Internet is het nog erger, zonder goede beveiliging ben je kwetsbaar.
Het is eigenlijk net als in oorlog, de amerikanen hebben dan nu de JFS, die is stealth zodat je m niet ziet (firewall)
Een tank heeft dan een goede pantser nodig, zonder pantser ben je er zo geweest.
Internet kan je vergelijken met een oorlogsgebied, niet fysiek maar virtueel.
Dus je voordeur open laten in een dorpje waar nooit iets gebeurd, de kans is dan erg klein, vergelijk internet maar als niet moslim zijn in afganistan, of dat je met een ajax shirtje in rotterdam rondloopt, je wil dan niet gezien en benadert worden door de verkeerden.

Met de donaties hebben wij niks te maken, wij zijn alleen maar geregistreerden. :)

Laatst bewerkt:
De link had ik al gevonden. Zoals ik al aangaf in mijn originele post wilde ik een kleine donatie geven mocht er de moeite genomen worden om mij te helpen. Echter ging ik er vanuit dat dit zou gebeuren door medewerkers van helpmij_forum, maar aangezien Erik en Sander er geen voordeel bij hebben als ik nu een donatie stort naar helpmij_forum als dank voor tijd en moeite ga ik niet naar de verkeerde instantie doneren.

Aan de andere kant heb ik dankzij dit forum een hoop geleerd en heel wat goede adviezen gekregen die veel waard zijn in een tijdsbestek van 24 uur (!). Dus valt er wat voor te zeggen dat dit een donatie voor het forum op zijn plaats is.

Ik zal een kleine donatie storten via de gegeven link, met de mededeling dat dit komt door de hulp van Erik en Sander. Goede compromis?

De donatie komt het hele forum ten goede, het hele team en leden zijn allemaal vrijwilligers die er hun tijd insteken, zij zijn gewoon een onderdeel van het geheel.
de verkeerde instantie doneren
Helpmij.nl is een vereniging zonder winstoogmerk, alle inkomsten e/o neveninkomsten worden gebruikt om dit forum draaiende te houden!

En dankzij het forum konden we je ook helpen moet je maar denken Bssi84 :D
Ik doneer geen geld, ik doneer mijn kennis zover dat mogelijk is zolang ik tijd er voor heb :)
Aangezien ik timmerman ben heb ik nu tijd over (winter)!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan