rundll32.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

huibsel

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2001
hoi allemaal
vandaag de pc van mijn pa opnieuw geïnstalleerd.(win xp)
alles gaat goed en geen problemen, alle software erop gegooid, ook nog geen probleem, en net als ik denk, ik breng hem terug, komt er een melding van ome norton binnen over een gevonden cydoor en gooid hem weg.

dan begint de ellende
ik kan niets meer openen wat in mijn snelstart menu staat ( hij kan het opgegeven file niet vinden)
wil ik verder zoeken bv in configuratie scherm, geeft hij een melding "windows kan het bestand rundll32.exe niet vinden, controleer of u de naam goed heeft ingevuld.

hoe kom ik hiervan af

groetjes huib
het

Windows XP cannot find C:\Windows\Rundll32.exe?

When you open Control Panel, you receive a message similar to:

Windows cannot find C:\Windows\Rundll32.exe, make sure you typed the name correctly and try again.

You may have a virus or Rundll32.exe is damaged or missing.

To restore a clean version of Rundll32.exe:

1. Mount the Windows XP CD-ROM.

2. Open a CMD.exe session.

3. Type expand <CD-ROM:>\i386\rundll32.ex_ %Systemroot%\rundll32.exe and press Enter.

4. Shutdown and restart Windows XP.

(http://www.jsifaq.com/SUBM/tip6300/rh6330.htm)

dank je voor de snelle reactie, maar deze werkt niet:(

kan het niet vinden
onbekend
ik snap er geen r****k meer van

Geplaatst door huibbreeman
kan het niet vinden
onbekend
ik snap er geen r****k meer van

Staat in c:\windows\system32.

Misschien is deze duidelijker:

To resolve this issue, follow these steps:

Put the Windows XP CD ROM disk in the CD ROM drive.

Click Start, and then click Run.

Type expand X:\i386\rundll32.ex_ c:\windows\rundll32.exe in the Open box, where X is the letter of your CD ROM Drive.

Restart the computer.

heb ik ook al gedaan
het gekke is dat ik nu de pc al twee keer heb leeggehaald en voorzien heb van winxp en de software
een tijd gaat het goed en dan komt hij weer
nou ja morgen nog maar eens kijken

misschien een foute kopie van xp (als je kopie hebt)?
misschien ligt het ook aan de software, die je installeert?

yes bennie dat was hem
waar het aan heeft gelegen ????
4russen daar houden we het maar op:p

Geplaatst door huibbreeman
yes bennie dat was hem
waar het aan heeft gelegen ????
4russen daar houden we het maar op:p

huibbreeman,
Ik zal je uitleggen wat er gebeurd is: je werd besmet met een virus/trojan.
Dit veranderd jouw registry en maakt het corrupt.
Het virus zorgt er namelijk voor, dan als het verwijderd wordt, dan kun je geen exe bestanden meer openen inclusief rundll32.exe.

Norton verwijderde het virus netjes, maar Norton repareert de registry niet en toen kreeg dus dit probleem.

Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp: als Symantec (of een andere AV) het virus 'netjes' verwijdert ben je alsnog de klos wegens een kapot register. Vervolgens moet je maar raden hoe dan verder als je onbekend bent met een forum zoals Helpmij. :(

Klopt Gezina.
Maar daar hebben antivirus bedrijven de verwijder tools van bekende virussen op hun site gezet. Die verwijder tools verwijderen het virus en repareren daarna ook het register daarna.

Daar ga ik eens goed over nadenken, kan toch niet zo zijn dat als een AV iets verwijdert je eigenlijk toch beter een verwijdertool kan gebruiken of is het beide...heb ik nou last van een zonne/warmte-steek? Sorry voor deze vragen maar lijkt mij belangrijk hoe te handelen in dit soort situaties!

Geplaatst door gezina
zo zijn dat als een AV iets verwijdert je eigenlijk toch beter een verwijdertool kan gebruiken of is het beide

Kijk Gezina, maastal is het zo dat een AV het virus verwijderd voordat het virus het register corrupt kan maken. Dit gebeurd door middel van de email protection of door autoprotect.

Maar als het virus bijvoorbeeld de computer al heeft besmet doordat het al op de computer stond bijvoorbeeld of omdat autoprotect en/of de email protection hem niet tegen hadden gehouden, dan kan de register corrupt raken. Als je dan een scan doen met je AV, dan kan je AV soms wel het virus verwijderen, maar de register blijft corrupt. Je bent dan dus niet besmet, maar je register is wel corrupt door het virus. En daar kun je dan een verwijder tool voor gebruiken.

Een voorbeeld daarvam is het Sircam virus:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.sircam.worm@mm.html

Zodra je AV hem verwijderd heeft kun je nog steeds geen EXE bestanden openen.

En daar heb je de verwijder tool voor die je register ook repareert:
http://www.sarc.com/avcenter/venc/data/w32.sircam.worm@mm.removal.tool.html

En natuurlijk verwijderd de tool ook het virus zelf indien het nog op de pc aanwezig is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan