rundll32.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerharda

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Berichten
41
Als ik in het configuratie scherm iets wil openen zegt hij steeds kan windows\system32\rundll32,exe niet vinden.
Ook sommige usb ingangen werken niet.
Kan dit probleem opgelost worden zonder mijn legale versie opnieuw te installeren, heb er n.l. geen cd bij van windows xp.
 
Oorzaak

Dit probleem doet zich voor als het bestand Rundll32.exe ontbreekt of beschadigd is. Het probleem kan ook worden veroorzaakt door een virus.

Oplossing

Ga als volgt te werk om dit probleem op te lossen:

1.Plaats de cd-rom van Windows XP in het cd-rom-station.
2.Klik op Start en klik op Uitvoeren.
3.Typ expand X:\i386\rundll32.ex_ c:\windows\system32\rundll32.exe in het vak Openen,
waarbij X de letter van het cd-rom-station is.
4.Start de computer opnieuw op.
 
Ik heb geen installatie cd bij deze pc.
Programma zat er al op toen ik hem kocht. Heb wel de productcode staat op de zijkant.
 
dan een cdtje gaan lenen van buren,vrienden of kennissen of de pc winkel:thumb:
 
ja als je de zelfde versie maar gebruikt dus home,basic of pro
en je hebt de key dus ja kan
 
re

Oke bedankt zal het proberen moet eerst een cdtje vinden.
Gaat wel lukken denk ik.
Als het gelukt is hoort u van mij
 
Het is me niet gelukt hij kan het bestand niet openen.
Zal wel opnieuw moeten installeren denk ik.
Ik heb windows xp home edition gedownload maar nu wil de pc niet van de dvd opstarten ook niet nadat ik het veranderd had in de bios.
Had dvd cd op nr 1 gezet maar het lukt niet.
Wat kan ik verder nog doen?
 
Opnieuw installeren kun je altijd nog,'t kan zoals Bertus zegt een virus zijn(eerlijk gezegd denk ik dat ook) ga 's via zoeken kijken of je 't bestand "rundll32.exe" vindt,vink ook geavanceerd aan(systeemmappen en verborgen mappen doorzoeken en submappen) dan krijg je zeker een paar hits waaronder waarschijnlijk C:\Windows\ServicePackFiles\i386
Maar ook evt. in C:\Windows\System32
De prefetch-files zijn verder niet van belang
Vind je met zoeken in system32 't betreffende bestand dan selecteer je dit(in 't resultatenvenster),rechtsklik en kies eigenschappen,kijk hier of niet alleen lezen aangevinkt is is dit wel 't geval haal dan 't vinkje weg.
Mocht dit allemaal niet lukken dan kun je dit proberen:
Ga naar Start - Uitvoeren.
Typ: msconfig
enter
Klik op Bestand uitpakken.
Typ de naam van het bestand in het bovenste vak.
Klik achter Terugzetten op Bladeren... en zoek de map i386 op.
Meestal staat deze op C:\Windows\ServicePackFiles\i386 of op je Windowsschijf,kies dan de stationsletter van je cd/dvd-rom
Bij het vak Bestand opslaan blader je naar de plaats (C:\Windows\System32) waar het bestand thuishoort. Uitpakken.
Herstart de pc
Haalt dat allemaal niets uit dan probeer 't programma Mbam eens,zie mijn handtekening!
 
Laatst bewerkt:
re

Bedankt voor je reactie, ik zal het allemaal nog eens proberen vandaag en dan hoor je wel of het is gelukt of niet.
 
re

Zo heb alles gedaan zoals u aangegeven had heb op het laatst Mbam gedownload en die vond 15 geinfecteerde sleutels van het register + 3 geinfecteerde registerwaarden.
Heb op verwijderen gedrukt en ze zijn in quarantaine gezet. Heb de computer opnieuw opgestart maar het probleem is er nog steeds.
Weet het ook niet meer nu.
Heeft u nog meer suggesties?
 
Ja jammer maar we geven nog niet op!
Start op in veilige modus (F8) blijven trommelen tijdens opstarten!
Kies voor veilige modus
Het opstarten duurt iets langer dan normaal en je krijgt een zwarte achtergrond met andere schermresolutie
Er komt een venster met de vraag of je in de veilige modus wil blijven werken-kies ok
Nu ga je kijken of je wél in 't configuratiescherm kunt komen,is dit 't geval dan zit er vrijwel zeker nog spyware/virus op je pc maar dat zien we dan wel,probeer dit eerst maar even uit.
Zijn er soms nog meer progs waar je niet in kunt komen? b.v. systeemherstel? Kun je nog bij Windows Updaten?
 
re

Bedankt
Het is me toch wat he, maar ik ga het zo ff proberen u hoort wel weer?
 
re

Zo heb tien keer geprobeerd ongeveer maar ik krijg het scherm van de veilige modus er niet voor.
Lees ook wel van alles op internet dat je niet perse opnieuw hoeft te installeren met een beschadigde register, maarre heeft u nog meer mogelijkheden?
Haha het is een eigenzinnig geval met al die wormen enz.
Je kan er beter mee gaan vissen.
Nou hoor wel weer.
Gr
 
Ligt eraan welke pc je hebt,normaal is F8 maar kan ook 'n andere toets zijn en ik meen me te herinneren dat je b.v. bij Medion pc's (Aldi) alleen via de herstelschijf in de veilige modus komt,heb je geen moederbordboekje? Daar staat dat meestal wel in.Maar je kunt gerust meerdere F toetsen uitproberen.
 
re

Heb alle f toetsen geprobeerd maar kom er niet in.
Druk ik op f4 dan kom ik in een veld van de pc zelf van phoenix qmotion, daar kan je van alles controleren, alleen ik kan niks beginnen want dan vallen mijn toetsenbord en muis uit.
Raar allemaal he.
Had nog iets op internet gelezen en daar was iemand met hetzelfde probleem.
Die moest sommige bestanden unlocken en toen was het klaar.
Weet alleen niet hoe je zoiets doet.
Ik ben via uitvoeren msregedit gegaan en inderdaad staan er sommige dingen met een slot ervoor.
Maar heb geen idee hoe je die dingen moet unlocken.
Misschien heeft u nog ideetje.
Hoor wel dan
Gr
 
Misschien heb je hier wat aan.Kijk onderaan op de site voor het evt. dowloaden van de MBR-restore diskette.
Dat via deze optie de muis en 't toetsenbord 't niet doen komt waarschijnlijk omdat je een usb muis/toetsenbord hebt,in dat geval moet je ff een muis/toetsenbord met ps2-aansluitingen inpluggen(lenen bij een kennis?)
 
Laatst bewerkt:
re

Zo weer van alles geprobeerd.
Op een gegeven moment kon ik weer in de veilige modus maar ook daarin geeft ie in het configuratiescherm de fout aan van rundll.exe.
Vervolgens heb ik paar keer geprobeerd om via f4 in het phoenix scherm te komen kom er wel in maar kan niet het programma opnieuw installeren, omdat dit maar 1x kan en ik het een paar jaar geleden al een keer op deze manier heb gedaan.
Vervolgens een heb ik geprobeerd om een illegale xp home edition op te laten starten om opnieuw te installeren, maar dit lukt ook niet omdat de pc niet via de cd/dvd opstart.
Alhoewel ik in het bios de cd/dvd rom op de 1e plaats had gezet.
Dus tot nu toe niks verder gekomen.
Zijn er nog meer mogelijkheden ik weet het niet meer en u misschien ook niet, maar hoor het wel weer.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Gr
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan