rundll32 fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

gondas

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2005
Berichten
11
Ik krijg de foutmelding rundll32.exe niet weg, al geprobeerd om de map rundll32 te kopieren maar het lukt me niet. Krijg deze foutmelding alleen als ik de hoofdaccount open, bij andere accounts niet. wie weet de oplossing?
 
En met hoofdaccoutn bedoel je de administrator of een vd beheerders van de pc als inlog naam.
Als dat laatste geld zou je kunnen inloggen als Admin en dan kijken of je een nieuwe gebruiker mag aan maken met beheerder opties.
Dan herstarten opstarten met die account naam en zien wat er dan gebeurt.
 
heb dat ook al geprobeerd (ben overigens zelf alle accounts) en dat helpt niet. de tweede administrator account krijgt dan geen melding, schakel ik over naar de eerste dan komt het wel weer.
 
Ik bedoel te zeggen als tijdelijke optie, dan start je op met een tweede beheerders account.

Een tweede admin account is onmogelijk is windows maar ik neem aan dat je daarmee bedoelde te zeggen een tweede beheerders account.
 
Vind hier een MS verhaaltje dat zegt dat je nieuwe NVidia drivers nodig hebt.. Maar dan zou die dat toch met beide accounts dezelfde Fmelding moeten geven, dacht ik zo:confused:
http://support.microsoft.com/?kbid=330159

Kijk eens of er andere software opstart als je van account wisseld..
Start uitvoeren MSCONFIG ok opstarten
 
Laatst bewerkt:
Het enige verschil in opstart is de msn messenger en het postvak In. Ik had toch ook verwacht dat je dan dezelfde foutmelding zou krijgen.

En wat betreft de suggestie als tijdelijke optie, als ik dan overschakel dan krijg ik alsnog de foutmelding, dus ik snap er helemaal nada van.
 
Ja de melding komt wel weer maar ik bedoel te eindigen op een nieuwe account, dus de oude daarna verwijderen en de nieuwe aanpassen aan behoefte.
Even als praktische oplossing.
Het zit zo, als er meldingen ontstaan door rundll32 dan heb je vaak last van corrupte DLL files die geladen worden door het programma, het is vaak lastig uit te zoeken en te vertellen door mij of ons wat je precies moet doen om die dll's eruit te halen.
Je kunt bv ---> DIT <---- programma kunnen downoaden en opstarten, daarin zie je precies wat er per opgestart programma geladen is aan files en dll's, je zou daar een kijkje kunnen nemen om te zien of er bij het proces rundll32.exe rare dll files tussen staan en die dan opsnorren en vernoemen, nadat je ze in dat programma geanuleerd hebt.
Zo zou je kunnen gaan graven om te zien waar de fout ligt.
Zelf gok ik op een DLL die wel geladen wordt of getragd te worden geladen maar die of niet meer bestaat of verkeerd behandeld is door Windows.
 
Nou ja je kan eens proberen om postvak in en messenger eens uit vinken bij de opstart en kijken of dat de oorzaak van de melding is.. Postvak in hoeft niet nodig op te starten. Messenger kan je er af gooien dan en eens opnieuw installeren.. Helpt dat niet dan is de oplossing van jjw inderdaad de snelste.. Anders zal je in het register (current user) moeten gaan zoeken.
Hier is een linkje hoe je simpel het oude account kan verplaatsen naar een nieuw zonder dat je teveel van je instellingen verliesd en de belangrijkste toch worden vernieuwd..
http://www.thomas.edu/it/faq/WinXP_username.htm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan