Rundll32 Werkt Niet Meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Is er een methode om te controleren wat er fout is met dit bestand?
Ik krijg nog steeds de fout melding rundll32 werkt niet meer
deze fout komt alleen voor als ik de muisinstelling wil openen op het conf scherm.
Alle ander werken wel goed
IK heb vista en dit staat bij systeem 32 kan ik dit dan niet vervangen door een andere die wel werkt?
Of gaat dit zo niet?
mvg
e de waele
 
Rundll32 is vrij uitgebreid qua foutmeldingen. Belangrijk is om even de gehele foutmelding hier te noteren.

Kijk ook eens in de log van Vista
Start-->Uitvoeren--> type in: eventvwr en druk op OK
Even wachten en druk dan op Windows Logboeken
Zoek daar naar Gele en Rode meldingen en kijk welke overeenkomt met de fout of tijdstip dat het gebeurt.

Plak deze meldingen hier even als reactie en vermeld tevens het gebeurtenis-id. Dit nummer staat onder de foutmelding
 
Logboeknaam: Application
Bron: Application Error
Datum: 19-11-2007 20:00:04
Gebeurtenis-id:1000
Taakcategorie: (100)
Niveau: Fout
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: xxxxxxxx
Beschrijving:
Toepassing met fout rundll32.exe, versie 6.0.6000.16386, tijdstempel 0x4549b0e1, module met fout SynTPCpl.dll, versie 9.1.16.0, tijdstempel 0x45cd17c7, uitzonderingscode 0xc0000005, foutmarge 0x0002a4e9, proces-id 0x8a8, starttijd van toepassing 0x01c82ade64ba0b0b.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Application Error" />
<EventID Qualifiers="0">1000</EventID>
<Level>2</Level>
<Task>100</Task>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2007-11-19T19:00:04.000Z" />
<EventRecordID>15565</EventRecordID>
<Channel>Application</Channel>
<Computer>xxxxxx</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data>rundll32.exe</Data>
<Data>6.0.6000.16386</Data>
<Data>4549b0e1</Data>
<Data>SynTPCpl.dll</Data>
<Data>9.1.16.0</Data>
<Data>45cd17c7</Data>
<Data>c0000005</Data>
<Data>0002a4e9</Data>
<Data>8a8</Data>
<Data>01c82ade64ba0b0b</Data>
</EventData>
</Event>
 
Wat ik kon vinden was dat SynTPCpl.dll waar het dus fout gaat behoort tot het Touchpad van de laptop. Touchpad is waar je met je vinger over kunt glijden als muis. Hiervoor worden drivers geinstalleerd ook al gebruik je een losse muis.

Advies was om op de website van de fabrikant van de laptop te kijken over er een update is voor Vista voor deze drivers. Controleer ook Windows Update voor de zekerheid even of er updates zijn.

Als je de drivers niet weet te vinden vermeld dan even Merk en typenummer van de laptop dan zal ik even kijken
 
Ok ik snap het niet helemaal maar als jij het maar weet is mij dat goed.
Mijn touchpad werkt gewoon goed kan dat?
Laptop: acer aspire 7720 g
Mijn updates staan gewoon op automaat dus dat zou goed moeten zijn.
Alleen de updates van acer zou ik niet weten mischien dat jij kan uitvogelen welke ik precies moet downloaden
gr
e de waele
 
Het probleem zit hem ook niet in de werking van het tochepad maar in het feit dat deze een driver nodig heeft om hem in Vista te kunnen gebruiken. Soms zitten er fouten in deze drivers waardoor er onverwachte dingen kunnen gebeuren. Het kan heel goed dat het probleem niet wordt opgelost door onderstaand maar er waren wat meer problemen die ze op dit mannier konden oplossen


Hier kun ja alle drivers vinden voor je laptop. Altijd handig om die link even te bewaren
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_7220.html

Onder het kopje Vista zie je staan Drivers en Utilities
Klap het menu open en zoek naar Touchpad Synaptics......

en de download start vanzelf. Komt hij niet dan moet je even bovenin de pagina kijken, er staat daar een gele balk waar je 1x op klikt met linkermuisknop. Uit het menu kies je dan voor Bestand Downloaden. Soms zie je dan weer alleen de pagina. Kies het bestand dan nogmaals uit het menu en dan krijg je wel de mogelijk om het bestand te downloaden.

Na de download het zip bestand even uitpakken en daarna kun je setup.exe uitvoeren en de stappen volgen.

Daarna nog even de laptop opnieuw opstarten voor de zekerheid en hopen we dat het probleem verdwenen is.
 
Laatst bewerkt:
Ok ik heb het progje geinstalleerd en het werkt prima de foutmelding is weg. (daar ben ik heel blij mee)
Maar nu krijg ik weer foutmeldingen van beveiligings waarschuwingen van onbekende uitgever.en deze blijven maar terug komen.
Als ik dit kan oplossen dan werk het weer goed.
weet jij iets hoe ik dat kan doen??
mvrg
e de waele
 
Mooi dat het probleem is opgelost.

Kun je even een printscreen maken van die foutmelding zodat we kunnen zien hoe het eruit ziet. Het plaatje kun je toevoegen aan je reactie.

Type je reactie en eronder zie je een knop beheer bijlagen.
Daar op klikken
Klik op de knop bladeren en zoek het plaatje op je pc.
Daarna klik je op de knop Uploaden en het plaatje wordt toegevoegd aan je reactie.
 
Ik ga het proberen .als ik een fout maak geef mij een oplossing
Voor de rest doet hij het volgens mij allemaal goed
mvrg
e de waele
 

Bijlagen

  • afbeelding foutmelding.doc
    50,1 KB · Weergaven: 96
Laatst bewerkt:
In dit geval kun je in het kader het vinkje uitzetten bij Altijd waarschuwen voordat dit bestand word geopend. De melding komt dan voor dit bestand niet meer terug.

Dit heeft te maken met de nieuwe driver voor de Touchpad en kun je veilig doen.
Let wel op als je nog andere krijgt maakt daar dan ook een bijlage en meld het even.
 
als ik opstart krijg ik de melding.
IK heb het vinkje weg gedaan maar de melding blijft gewoon bestaan.als ik opnieuw opstart
Dus dat schijnt niet te werken.(hardnekkig he vista zeker)
mischien nog iets anders instellen??
mvrg
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Het blijkt inderdaad in Vista vaker voor te komen dat dit niet goed werkt met het vinkje.

Ik kwam wel het volgende tegen als mogelijke oplossingen Zet Gebruikersaccountbeheer uit

Hoe
1. Klik op Start
2. Instellingen
3. Configuratiescherm
4. Gebruikersaccounts
5. Klik op Gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen
6. Zet het vinkje uit en klik op OK
7. Herstart de PC

Nu zou de PC zonder de melding moeten doorstarten

Nu krijg je steeds een melding dat Gebruikersaccountbeheer is uitgeschakeld.
1. Klik op Start
2. Instellingen
3. Configuratiescherm
4. Klik op Beveiligingscentrum
5. Klik links op Waarschuwingen van Beveiligingscentrum wijzigen
6. Klik op Geen melding en geen pictrogram

Ter Info en de keus is aan jezelf of je dit wel/niet wilt
Veel gebruikers zetten het uit omdat ze gek worden van al die meldingen en uiteindelijk niet meer lezen wat er staat. Het effect gaat dan verloren van de beveiliging.


Wat is Gebruikersaccountbeheer?

Met de functie Gebruikersaccountbeheer in Windows kunt u ongeoorloofde wijzigingen aan uw computer voorkomen. Hiertoe wordt om uw toestemming gevraagd of wordt gevraagd het administrator*wachtwoord op te geven voordat acties kunnen worden uitgevoerd die gevolgen kunnen hebben voor de werking van de computer of waarbij de instellingen voor andere gebruikers worden gewijzigd. Wanneer er een bericht van Gebruikersaccountbeheer wordt weergegeven, moet u dat zorgvuldig doorlezen en erop letten dat de naam die wordt weergegeven overeenkomt met de actie die of het programma dat u wilt uitvoeren.

Doordat deze acties vooraf in Gebruikersaccountbeheer worden gecontroleerd, kan worden voorkomen dat met behulp van schadelijke software (malware) en spyware programma's worden geïnstalleerd of wijzigingen aan uw computer worden doorgevoerd zonder dat u daarvoor toestemming hebt gegeven.
 
OK Alles werkt weer ik heb gebruiks account uitgeschakeld
heb geen meldingen en geen pictogrammen aan geklikt.
Wat erg dat je in vista alles moet uitschakelen om te kunnen werken.
Ik heb in deze 3 maand dat ik vista heb nog meer systeem herstelgebruikt dan de 5 jaar in xp waardeloos os
bedankt voor de moeite als ik weer wat heb laat ik dat horen
mvrg
e de waele
 
Geweldige info hier :)

kun je misschien mij ook helpen met wat de oorzaak van deze foutmelding mbt rundll32 kan zijn?

Toepassing met fout RunDLL32.exe, versie 6.0.6000.16386, tijdstempel 0x4549b0e1, module met fout unknown, versie 0.0.0.0, tijdstempel 0x00000000, uitzonderingscode 0xc0000005, foutmarge 0x0254b5ed, proces-id 0x8f4, starttijd van toepassing 0x01c864f541a97319.

(OS is vista premium)
 
Laatst bewerkt:
in uitvoeren... of in de cmd :sfc /scannow
dan lost hij ook vaak ddl32 probleempjes op, mss voor in de toekomst
 
ik ga er mee aan de slag

bedankt, ga ik proberen, ik ben nu alleen elders, dus vandaag niet.

verder kan ik vermelden dat het probleem zich voordoet op het moment dat het de voorbeelden wil weergeven van de miniatuurpictogrammen...

door het standaard op lijst te zetten (indeling in verkenner) is het probleem tijdelijk omzeild, maar zodra ik een item aanklik, bijvoorbeeld een filmbestand, dan komen de bovengenoemde foutmeldingen weer.
 
verder ziet mijn log er zo uit:

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
<Provider Name="Application Error" />
<EventID Qualifiers="0">1000</EventID>
<Level>2</Level>
<Task>100</Task>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2008-02-02T18:39:47.000Z" />
<EventRecordID>39021</EventRecordID>
<Channel>Application</Channel>
<Computer>PC_van_Roel</Computer>
<Security />
</System>
- <EventData>
<Data>RunDLL32.exe</Data>
<Data>6.0.6000.16386</Data>
<Data>4549b0e1</Data>
<Data>unknown</Data>
<Data>0.0.0.0</Data>
<Data>00000000</Data>
<Data>c0000005</Data>
<Data>0482b5ed</Data>
<Data>1510</Data>
<Data>01c865cafb1283a5</Data>
</EventData>
</Event>
 
ik kom niet verder dan de volgende melding :(

dus de commandprompt openen DOOR: rechtermuisklik op het icoontje/snelkoppeling van de cmd (commandprompt) en dan "uitvoeren als administrator" selecteren en dan terug invoeren:sfc /scannow
(let op de spatie, dus vanaf dat het dubbelpunt er staat:sfc[spatie]/scannow
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan