Rundll32 Werkt Niet Meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
op deze site ben ik misschien nog junior member, maar ben wel ervaren met computers. Helaas is mijn meeste kennis opgedaan in Windows '98, 2000 en XP (en natuurlijk DOS :thumb: ) maar Vista blijft vreemd voor me.

Uiteraard heb ik getracht de administrator rechten aan te zetten, maar bij zowel command promt, als in een snelkoppeling naar sfc.exe in system32 map wordt de mogelijkheid om deze aan te zetten onmogelijk gemaakt, doordat alle functies in tabblad compatibiliteit grijs blijven.
 
op deze site ben ik misschien nog junior member, maar ben wel ervaren met computers. Helaas is mijn meeste kennis opgedaan in Windows '98, 2000 en XP (en natuurlijk DOS :thumb: ) maar Vista blijft vreemd voor me.

Uiteraard heb ik getracht de administrator rechten aan te zetten, maar bij zowel command promt, als in een snelkoppeling naar sfc.exe in system32 map wordt de mogelijkheid om deze aan te zetten onmogelijk gemaakt, doordat alle functies in tabblad compatibiliteit grijs blijven.

Ben je de enigste gebruiker op de computer en ben je dan ook ingelogt als administrator?
EDIT: http://www.hilmi.de/pctipps/grafik/vista_cmd_1.jpg het is wel in het Duits, maar dat gaat geen enkel probleem zijn denk ik. Misschien is het dan ook het makkelijkste om een snelkoppeling op je buroblad te zetten en dan zo de cmd te openen door rechtermuisklik en dan openen als admin te selecteren.
 
Laatst bewerkt:
Jazeker, heb maar 1 gebruikersacount erop, met administrator rechten.
Maar die zeggen me sinds Vista niet veel meer.
Want deze truc heb ik veelal moeten toepassen bij online te spelen spellen, anders krijg ik van Vista geen toestemming om online te komen :shocked:
dus het toekennen van administator-rechten weet ik hoe dat moet. Blijft het geval, dat op mijn pc dit aanvinkvakje onaanklikbaar grijs blijft bij cmd en bij een directe snelkoppeling naar sfc. zo kan ik beide ook niet compatibel met een oudere windowsversie draaien, wat in hetzelfde tabblad erboven staat, want ook dat is onaanklikbaar grijs.
ik hoop eigenlijk het probleem te kunnen verhelpen zonder de computer te hoeven herinstalleren, al krijg ik langzaamaan het gevoel dat dat nog wel eens de snelste oplossing is....

edit: deze is dus niet aanklikbaar door mij:
vista_cmd_2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig, het gezeur met administratierechten is nu achter de rug :)

de scan (sfc) heeft zijn werk gedaan, maar toch is het probleem niet verholpen :(

Echter, deze keer gaf Windows aan het volgende naar Microsoft te verzenden (dat heeft ie dan wel gerepareerd):
Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Users\Roel\AppData\Local\Temp\WER18BF.tmp.version.txt
C:\Users\Roel\AppData\Local\Temp\WER2544.tmp.appcompat.txt
Kan iemand hiermee de herkomst van het probleem achterhalen?
 
Een grote klodder mosterd na de maaltijd:

héél erg vaak ontstaat een rundll32 error als het systeem iets wil openen, maar dat niet kan omdat de toepassing niet meer aanwezig is / veranderd is / verplaatst is.

Een erg goed voorbeeld om dit wat helderder te beschrijven is wellicht het volgende:

een user heeft spyware/ virus op zijn pc. Met behulp van een of andere tool wordt het belangrijkste bronbestand van de ellende de nek omgedraaid. Bij een nieuwe opstart van het systeem ontstaat dan een rundll32 error. Het punt is namelijk dat er in msconfig veelal dan nog wél een verwijzing staat naar het bronbestand dat de ellende veroorzaakte.

In msconfig zal dan gezocht moeten worden naar een vage opstart instructie van een of ander progje. Als die wordt uitgevinkt verdwijnt ook de rundll32 melding.

Voor diegenen die een rundll32 melding krijgen is bovenstaande misschien nuttig om te weten.
 
Ik neem het mee, bedankt voor de info.
Probleem doet zich namelijk opnieuw voor, enkel en alleen bij een map met videobestanden.
 
ik zou vragen aan een mod. om je topic te heropenen omdat wanneer je nu als opgelost gemarkeerd staat de meeste mensen over je topic gaan kijken...
 
Hallo mensen,

Ik heb ook windows Vista en heb ook het probleem met de Rundll32 foutmelding. Ik heb het vooral als ik naar documenten o.i.d. ga. Het is heel erg irritant. Kan iemand mij helpen?:eek:

Groet
 
een topic wat al zo oud is zal niet meer gelezen worden.
ik ga deze sluiten.
plaats zelf even een nieuwe vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan