rundll32

Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn zoontje had een link geplaats van de foutmelding maar dat is niet gelukt zie ik.

De foutmelding is er is een foutopgetreden in rundll32 en moet worden afgesloten.

en dan staat er rapport verzenden of rapport niet verzenden.

gr. Carola

Ik had een link in mijn bericht verzonden over de foutmelding maar die is niet goed doorgekomen.

De foutmelding luidt: er is een fout opgetreden in rundll32.exe en wordt daardoor afgesloten
Dan komen er 2 vakje te staan met rapport verzenden of rapport niet verzenden.

gr. Carola

Als het goed is, staat er ook nog een knopje met het opschrift "Details" o.i.d.
Wat er dan tevoorschijn komt willen we graag weten.

Groetjes,

Pieter

probeer alvast eens:

start > uitvoeren > regsvr32 mshtml.dll [enter]

Laat even weten of het registreren lukt.

Je weet dus niet wat dit doet:

C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe

Zet die eens uit door ctrl-alt-delete te drukken > task manager > en bij tabblad services die regel op te zoeken en op "end proces" te drukken. Helpt dat iets en check wel af en toe of hij niet terug gekomen is ??

ps nog iemand met zelfde bestand:

http://forums.techguy.org/t129660/s351c05586fef69725a2267f5d259314f.html

ik heb geprobbert wat je vroeg.

start.uitvoeren etc.

de computer gaf aan dllregisterserver van mshtml.dll geslaagd.

Wat je verder vroeg begreep ik niet helemaal maar zal ik uitzoeken.
bedankt in ieder geval.

ik ben er wel achtergekomen dat als ik de wizzard van briefpapier in outlook via een andere manier probeer de openen dat ik de foutmelding: kan msimn.exe bestand niet vinden terwijl die wel voorkomt in mijn computer.

Het zelfde probleem als bij rundll32.
de bestandjes bestaan wel maar zijn waarschijnlijk overschreven en beschadigd.

groetjes carola

open weer is dat briefpapier van outlook. Zodra de foutmelding op je scherm verschijnt houd je de alt toets ingedrukt en druk dan op de "print screen" toets.

Dan open je bij beureauaccessoires > Paint. Ga in dit tekenprogramma naar bewerken en plakken of druk op ctrl + v !! De foutmelding verschijnt in je PAint programma. Druk nu bij bestand op opslaan. Kies bij type voor "JPG".

Klik hier op "reageer op bericht" en dan op "browse" onder het tekstvak bij bijlage toevoegen. Navigeer naar de locatie van het bestand die je net hebt opgeslagen en voeg hem toe.

Welke outlook versie heb je ? In outlook ga je dan naar help > info o.i.d !!

Geplaatst door carola94
Ik had een link in mijn bericht verzonden over de foutmelding maar die is niet goed doorgekomen.
De foutmelding luidt: er is een fout opgetreden in rundll32.exe en wordt daardoor afgesloten
Dan komen er 2 vakje te staan met rapport verzenden of rapport niet verzenden.
gr. Carola

Carolaa, klik even op details want dan kunnen we de gehele foutmelding zien. Anders is het elleen maar gissen waar jet nou aan ligt.

hier de foutmelding. Ik hoop dat het goed overkomt.

Ik heb outlook 6.0

groetjes carola

Bijlagen

• foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    27,2 KB · Weergaven: 19
carola94,

Je moet even klikken op "klikt u hier" want dan kun je de details zien wat het probleem is.

Maar het ziet eruit dat er iets aan de hand is met outlook express.

Installeer anders even IE6 SP1 weer opnieuw vanaf hier:

ie6

Is dit genoeg?

En als ik outlook opnieuw wil instaleren moet ik dan het oude oulook eerst verwijderen?

Weet je wat ik wel vreemd vind, ik ben op het internet wat aan het sneupen geweest. Eerst met de rundll32 fout en toen met de msimn fout.
Beide kren komt er naar boven dat het veroorzaakt ik door een virus en dat dit virus ervoor zorgt dat ik dus 2 bestandjes niet kan openen.
Ze spreken van het rundll32exe bestand en het msimnexe bestand dat wordt beschadigd en dan vervangen. Dus kun je bepaalde bestandjes niet meer goed openen.
Als ik nu outlook vervang zal dan het msimnexe bestand ook vervangen worden of is dit een bestand wat in windows zit.

Ja misschien een hele domme vraag maar ik schrijf maar even wat ik denk.
Zoveel verstand van computers heb ik ook niet maar aldoende leert men.

Alvast bedankt.

groetjes carola

Bijlagen

• foutmelding 1.jpg
    foutmelding 1.jpg
    43,4 KB · Weergaven: 21
carola94,

Open internet explorter even en type in het adresbalk
%temp%

Je zit dan alle Temp bestanden. verwijder dan alles Temp bestanden die je daarin ziet.

Mocht je er een paar niet kunnen verwijderen, sluit dan alle programma's af die actief zijn.

Dat zou je probleem waarschijnlijk wel oplossen.

bedoel je de map internet temp files?

ik heb als bijlage meegestuurd welke mappen hij opgeeft.
Maar als ik die open staat er niks ins?

ik heb de opdracht dus nog niet uitgevoerd, ik wacht even je antwoord af..

gr. carola

Geplaatst door carola94
bedoel je de map internet temp files?
ik heb als bijlage meegestuurd welke mappen hij opgeeft.
Maar als ik die open staat er niks ins?
ik heb de opdracht dus nog niet uitgevoerd, ik wacht even je antwoord af..
gr. carola

Heb je een bijlage erin zitten dan?
Ik zie niks.
Maar nee, het is dus niet de temporfary internet files map.
Dat is een andere map. Daar heb ik het niet over.
ik heb het over je TEMP map.
Die kun je gewoon krijgen door bijvoorbeeld de configuratiescherm te openen en dan in het adres
%TEMP% erin te zetten. Die moet dus leeg.

Zie hier hoe:

0.2374

ik kom steeds in dezelfde map maar ik geloof dat ik wel goed zit.
Ik heb het alleen denk ik verkeerd omschreven
als ik %temp% intypt krijg ik:
C:Documents and settings/C.hoogeveen/local settings/temp.
En daarin staan veel mappen waaronder bv temp internet files, download accelarator, geschiedenis etc.
Deze hele pagina vol mappen moet ik dus verwijderen?

begrijp ik je nu goed?
En kan dit geen kwaad?
Ben nogal een leek weet je.

carola94,
Dat is die map die ik bedoel.
Je mag alles verwijderen wat in die map staat behalve 3 mappen niet. Namelijk: temporary internet files, History en cookies. Die 3 mappen moet je niet verwijderen. De rest moet je gewoon verwijderen wat er in die TEMP map staat.

Helaas, sorry het is niet gelukt.

ik probeer een bijlage bij te voegen van een internetpagina.
Zou je daar eens voor mij op willen kijken en zien als dat nog wat oplevert?

Alvast bedankt.
Caraola

Die pagina had ik al gezien toen ik zocht naar jou foutmelding. Maar dat is niet dezelfde foutmelding die jij krijgt.

Je kunt ook Internet explorer repareren door naar start-instellingen-configuratiescherm-software-internet explorer te gaan en dan toevoegen/verwijderen drukken en dan de optie om I.E. te herstellen kiezen.

Als het leeg maken van de TEMP map en het installeren van outlook express en het repareren van I.E. niet heeft geholpen. Dan kun je doen wat op die pagina staat die je net hebt gepost.

Laatst bewerkt:
ik ben er nog steeds mee bezig maar ik heb problemen met mijn internet gehad.

gr carola

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan