runescape ed

Status
Niet open voor verdere reacties.

panda3

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2012
Berichten
9
Hallo, ik heb een heel algemene vraag.... zijn spelletjes nou alleen maar iets voor jongeren? ik ben 50 en doe mijn best om de digitale wereld te leren kennen. Mijn zoon is een gamer, maar hij wil zijn kennis echt niet met zijn moeder delen. omdat ik heel nieuwsgierig ben, probeer ik vaker meer over bepaalde games te weten te komen en zou ook graag mee willen doen, maar alleen de jargon al vind ik te onbegrijpelijk en ik vrees dat, als ik de taal niet weet te spreken, ik zeker nergens binnen kom. Misschien is het onzin, maar als ik op een runescape forum informatie wil hebben , versta ik gewoon niet wat anderen vertellen.... echt een generatiekloof, maar die moet toch te overbruggen zijn.... :p wie van jullie heeft zich over zulke dingen ooit zijn hoofd gebroken? uiteindelijk lijkt het me leuk, maar ik weet het juiste deurtje niet te vinden.... groeten van panda3
 
Over wat voor woorden gaat dit?

Vaak zijn de woorden ook wel te vinden op google. Runescape heeft naar mijn mening zo zijn eigen jargon. Je hebt namelijk allemaal skills en plekken etc. waar je heen kan en die vaak afgekort worden.
 
De grootste obstakel die je kan tegenkomen is engels.. Als je geen engels kunt word het erg moeilijk. Meeste kinderen tegenwoordig leren 99% van hun engels van games/films/muziek ipv de klas op school.

Verder zijn er van runescape wel duitse en spaanse versies... als je die taal toevallig kan verstaand...

Tot op de dag van nu spelen alle mensen een game vaak om of er even weg uit de realiteit te kunnen. Tieners doen dat vanweege hun *keiharde* schoolleven, andere mensen willen graag ervaren hoe iets zou zijn... kijk naar http://www.youtube.com/watch?v=rO94G6kAk40&feature=related... hoe graag willen mensen niet een superheld zijn of iets dergelijks ervaren? Sommige mensen nemen dit zo serieus dat ze second life spelen. Een spel waarbij je zelf een leven lijd
 
@verschagen: dit soort neerbuigende commentaren ken ik best goed want dat zijn de gedachtes van een puber!
@elandlord en nestles: ik heb tot mijn 15e in Engeland gewoond. de Engelse taal is dus geen obstakel voor mij, maar ik denk wat ik bedoel is een soort insider taal die je overal vind waar mensen geconcentreerd met elkaar omgaan. daar worden dan een hoop dingen niet meer herhaald maar als vanzelfsprekend verondersteld. Ik zal de volgende keer met een iets duidelijker voorbeeld komen! Bovendien is het een goede tip, elandlord om de woorden te googlen. Daar heb ik nou echt iets aan, want soms denk je niet meteen aan de meest voor de hand liggende dingen. wat jij zegt, nestles, is interessant want juist voor dit soort redenen wil ik graag meer weten over die wereld achter het scherm van mijn laptop. heel vaak vind communicatie tussen mensen op een heel ander nivo plaats terwijl men zonder zichtbare emotie aan zijn pc zit.... ik ben gewoon nieuwsgierig. over second life heb ik een aantal docu's gezien. volgens mij had de vpro een aantal jaren geleden een heel goed reeks programma's over onze virtuele werelden.. ik ga even na je youtube link kijken.....
 
ik wil U hartelijk danken,dat U me uitscheld voor een puber
dat streelt mijn ego:D
 
Mijn excuses, verschagen! Dat was niet bijzonder vriendelijk van mij om zoiets te zeggen :eek: soms is het gewoon te makkelijk om woorden verkeerd te begrijpen. Ik neem aan dat U het vriendelijk bedoelde..... groetjes, Panda3
 
Runescape is in het begin moeilijk te begrijpen ja, maar naar een tijdje ben je er gewend aan, ik begon eraan met mijn 8de/9de en toen verstond ik nog geen engels, nu ben ik 13 en zit op tweetalig vwo, dus je kan het in no-time leren.
Ook zijn er nederlandse forums over runsecape die je kunnen helpen, als jij het dan toch niet begrijpt, probeer dan een nederlandse privateserver?
 
Laatst bewerkt:
RuneScape heeft inderdaad een eigen jargon. Dat hoeft echter totaal geen probleem te zijn, want na een tijd gespeeld te hebben zul je de meeste woorden wel begrijpen (en zelf overnemen). Het niveau van de Engelse taal is niet erg hoog, dus je kunt altijd iets aan iemand vragen. Er zijn ook Nederlandse werelden, waarin veel spelers je in het Nederlands te woord kunnen staan.
 
Runescape is toch meer gericht naar de wat jongere gamers opzig niks miss mee als je het leuk vind
maar voor de wat oudere gamers zijn games zoals League of Legends (een soort van RTS spel) meer uitdagend
LoL is meer een schaak spel dat je met 10 man tegelijk speelt waardoor de uitkomst ALTIJD anders is en het niet repetitieve word
je zit dus niet gebonden aan wie het beste wapen heeft nee dit is puur gericht aan jou reactie en denk vermoge

je zult ook veel meer 20+ jarige tegen komen op dat soort games
en ook shooters hebben vaak ook de wat oudere gamers
dit licht meer aan dat een shooter vaak te agressief is voor de kids (dit betekent niet dat je ze niet tegen komt)


RTS = Real Time Stragety
RPG = Role Playing Game (hier valt runescape onder)
FPS = First Person Shooter
 
Laatst bewerkt:
@firest0rm dat is niet waar. Runescape is niet alleen gericht op jongere gamers.. sterker zelfs.. als je nog geen 16 bent mag je niet openbaar chatten met iedereen. Als runescape voor kinderen was zou het er wel heel erg anders uitzien. Een kind hoort niet eens te weten wat een cult (sekte) is.
 
16 vind ik zeker de wat jongere gamers:rolleyes:
verder mag je runescape spelen vanaf je 13 dus deze game is zeer zeker op de jongere gericht
je ziet ook geen bloed in het spel terug of slecht taal gebruik
 
Laatst bewerkt:
geen slecht taalgebruik maar ****** word niet gesensureerd

daarnaast komt er wel geweld in voor.....
 
het spel is engels he als alle scheld woorden in alle talen worden gecensureerd dan kun je niet chatten
de ene taal blocked het ander zo simpel werkt dat dus niet

maar dit is allemaal offtopic runescape is en blijft gericht op de jongere speler
 
dat het grootste gedeelte van de spelers tiener is betekent niet dat runescape zich daarop focussed
 
RuneScape is niet alleen voor de jongere gamer, ik ken tal van 30+-ers die het spelen.
Spellen als Call of Duty en The Sims zijn toch ook niet alleen voor jongeren..
 
erg bedankt voor al jullie postings! daar heb ik weer een hoop van geleerd. ik ben nog steeds niet begonnen te spelen, maar heb me wel ingeschreven in een van de runescape forums. Velen hebben me een hoop verteld over het spel en wat ik precies moet doen. In het begin zijn de meeste dingen niet erg overzichtelijk, maar dat zal zeker veranderen zodra je ergens mee bezig bent. eigenlijk is het gek dat leeftijd een obstakel is in een virtuele omgeving, want niemand weet eigenlijk wie je bent. dus, de barriere zit eigenlijk in je eigen hoofd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan