Runescape en firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

henri2500

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Hey

Ik probeer al een tijdje via mijn computer runescape te spelen, toch word de website, althans dat zegt hij, geblokkeerd door de firewall. Hij kan geen contact maken met de updateserver.

Onze situatie thuis

Mijn computer - (LAN) - Proxyserver - (WAN) - Internet

Er zouden dus 2 beveiligingen kunnen zijn, tussen mijn pc en de proxyserver, en tussen de server en het internet.
Zet ik beide firewalls uit, kom ik nog steeds niet binnen, hij blijft vastlopen op de updatesever, dus de firewall kan het niet zijn??
Heeft het misschien iets te maken met de proxyserver die wij thuis gebruiken?

Alvast bedankt,

Gr Henri

De enige tip die ik kan geven:

Speel toch geen Runescape joh. :thumb:

Ik weet dat dit een flauwe post is, maar ik heb verder ook geen idee hoe en wat. Dit is het eerste wat in me opkwam.

Bedankt voor de tip :D:rolleyes:

Ik kan nu weer wat duidelijker zijn, wel een fout in de beveiling bij mij. Ik krijg de poort voor runescape 43594 maar niet geopened. Als ik namelijk een online poortchecker gebruik is hij dicht, terwijl een andere poort, waarvan ik weet dat hij werkt, wel open is!

Hoe open ik poort 43594? Ik heb een Firewall op mijn pc, op de proxyserver en een in de Livebox ... van wanadoo.

Ik heb geprobeerd alles open te zetten, maar hij werkt niet? Kan het liggen aan het vakje: waar ik in moet vullen welke computer ik als server gebruik?

Gr Henri

Als je Windows XP draait: even hier kijken.

Zo niet, even op deze site kijken.
Een ' port forwarden' is ongeveer hetzelfde als een poort openen dacht ik, hele uitgebreide behulpzame site.

Succes.:thumb:

Hey

Bedankt, dat voor die firewall van XP is gelukt, en die van mijn modem ook, toch blijf ik klooien met onze Netgear switch. Zit hier ook nog een Firewall in, aangezien ik nog steeds geen verbinding krijg als ik beide firewallls van XP open, en die in het modem??

Gr Henri

Onbegrijpelijk. Wij gebruiken thuis wel eens Utorrent. De poort in het modem is geopend, net als die in de firewall van XP (onder programma of onder geavanceerd). Toch is de service geblokkeerd zolang het programma niet draait. Pas zodra ik het programma opstart is de poort geopend.

Nu doe ik precies hetzelfde voor de poort van Runescape. Toch blijft hij gesloten. Kan dit iets te maken hebben met het feit dat het programma niet draait???????

Ik snap er niks van, voor Utorrent werkt het wel, voor Runescape niet? En ik doe precies hetzelfde?

Greetz Henri

Sorry Henri, die sites was het laaste wat ik nog achter de hand had.
Ik snap er ook niks meer van, het hoort gewoon te werken voor Runescape.
Maargoed, joh, zoek gewoon een andere MMORPG.

Deze site
of deze
misschien deze
of toch deze

Keus genoeg. Runescape is (naar mijn smaak) sowieso niet leuk, als je er niet voor betaalt. Wat dan overigens weer geld kost.

Runescape kost geld en tijd, veel tijd. Te veel tijd.

Veel succes met zoeken, als je daarvoor kiest tenminste.

Bedankt voor de links! Zal er eens naar kijken, hoop dat mjin pa nog eens een poging wil doen, anders blijft het idd gewoon zo als het is.

Greetz Henri

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan