runescape ziet mijn videokaart niet :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

pontoe

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
ey all,

ik wil graag runescape HD spelen, maar ik krijg steeds de volgende error:

Your operating system: Windows XP x86 5.1

Your graphics card: Microsoft Corporation GDI Generic

Your graphics card driver has the following problems:

* Software Rasteriser
* Unsupported OpenGL Version
* No Multi-Texturing
* Insufficient Texture Units
* No Extended Multi-Texturing

ik weet wel waar het probleem zit, denk ik: hij geeft aan dat ik een Microsoft Corporation GDI Generic heb, terwijl ik een saphire ati radeon 3800 heb. voordat iedereen gaat vragen of ik de laatste drivers heb: ja en nee. volgens mij heb ik altijd 3850 drivers gedownload, en ik ben bang dat daar het probleem ligt... weet iemand een ander mogelijk probleem? of, als dit het probleem is, waar ik de 3800 drivers kan vinden? niet bij de normale drivers namelijk... p.s.: ik heb dit ook al gevraagd op het support forum van ati, maar die geven nog niet erg veel antwoord...

Laatst bewerkt:
nvidia? voor een ati radeon kaart? klopt dat wel? :S

tuurlijk

tuurlijk,

als je nvidia download dan werkt radeon en Nvidia samen ! en update hij radeon automatische in de nieuwe versie !!! :thumb:

maar het probleem is dus, dat hij daar niet bij staat... klik maar eens op xp professional/home-radeon. daar staat geen 3800 bij... dat was het hele probleem dus, denk ik...

maar het probleem is dus, dat hij daar niet bij staat... klik maar eens op xp professional/home-radeon. daar staat geen 3800 bij... dat was het hele probleem dus, denk ik...
volgens mij bestaat de "3800"niet, dat zal wel de 3800 serie zijn, dat is de hd3850, 3870, 3870X2

dat dacht ik dus ook, maar dat werkt blijkbaar niet goed, want dan zien opengl spellen (zoals RS HD) mijn videokaart dus niet :S iemand die hier ervaring mee heeft misschien?

8.8 heb ik nu al, dus dat maakt denk ik niet zoveel verschil... kan het ook nog ergens anders aan liggen dat RS mijn kaart niet herkent? de client is volledig binnen het scherm, zoals op het RS forum al stond...

he lol !!!
echt waar dat jullie nog RS spelen ik was lvl 104 met RS gekomen en nou speel ik al 4 maanden niet meer !!!! ik zou maar stoppen met RS is echt slecht voor je !!! je ogen gaan er aan kapot :shocked: !!! en je verspilt je tijd, Bijv. je maakt je huiswerk niet af enz.
School gaat voor !!! en misschien hebben je ouders dat geflikt ( ik denk het in iddegeval )
Runescape is .... TUP !!!!!!!!!!!!!! Dus ik adviseer je gewoon niet meer te spelen !

Groetjes , OMER123 :shocked:

Helleuw!

Dit heb ik ook wel eens gehad, niet alleen op RuneScape.

En ik denk dat je dezelfde fout als mij hebt gemaakt (de 3800-serie genomen, terwijl je een 3850 hebt).
Dit is GEEN bug in de drivers, maar helaas pakt RuneScape deze nieuwe drivers niet en herkent hij deze niet.

Probeer eens een Systeem herstel, of de oude drivers weer terug te krijgen.
Ik had een ATI cd-rommetje mee gekregen bij mijn MSI moederbord, de oude drivers teruggezet, en alles werkt weer :p.

Zo zie je maar, niet altijd zijn nieuwe drivers goed :rolleyes:.

Gr.
Lenn

Misschien is dit een oplossing:

(doe dit alleen als je de CD hebt van je driver)

* Verwijder de stuurprogramma die je nu hebt.
- Rechterklik op "Deze computer > Eigenschappen > Hardware > Apparaat beheer > Beeldscherm adapters > Verwijder dan je huidige stuurprogramma.
- Start je pc opnieuw

* Installeer de stuurprogramma met je CD

(Ik denk dat je laatst op "Stuurprogramma bijwerken" hebt geklikt, dan update het de standaard videocard, en ik denk dat je computer de laatst geupdated video card vind, en niet de beste (DENK IK :p)

Edit:

Andere manier:

Rechterklik op "Deze computer > Eigenschappen > Hardware > Apparaat beheer > Beeldscherm adapters > Dubbelklik op huidige stuurprogramma > Vorige stuurprogramma ^^

Laatst bewerkt:
dat kan ik proberen, maar ik heb gewoon zelf de laatste driver gedownload (8.8). ik heb ergens gelezen dat de benchmarks van o.a. call of duty en titan quest daarvan omhoog gingen, en aangezien ik beide speel, vond ik dat belangrijker dan runescape. maar het probleem is al wel opgelost denk ik, bedankt!

Ik heb het probleem ook maar 1 maand geleden kon ik het nog wel spelen ik heb
Your operating system: Windows XP x86 5.1

Your graphics card: Microsoft Corporation GDI Generic

Your graphics card driver has the following problems:

Software rasteriser
Unsupported OpenGL version
No multi-texturing
Insufficient texture units
No extended multi-texturing

sinds die tijd een nieuwe videokaart gekregen? anders heb je waarschijnlijk hetzelfde als ik, een nieuwe driver gedownload waardoor RS je kaart niet meer herkent.

Helleuw!

Dit heb ik ook wel eens gehad, niet alleen op RuneScape.

En ik denk dat je dezelfde fout als mij hebt gemaakt (de 3800-serie genomen, terwijl je een 3850 hebt).
Dit is GEEN bug in de drivers, maar helaas pakt RuneScape deze nieuwe drivers niet en herkent hij deze niet.

Probeer eens een Systeem herstel, of de oude drivers weer terug te krijgen.
Ik had een ATI cd-rommetje mee gekregen bij mijn MSI moederbord, de oude drivers teruggezet, en alles werkt weer :p.

Zo zie je maar, niet altijd zijn nieuwe drivers goed :rolleyes:.

Gr.
Lenn

sorry dat ik een oud topic weer naar boven haal... maar ik heb nu nog meer opengl-games met problemen, dus wil het toch wel oplossen... welke driver versie had jij nou? want ik heb hier wel een installatiecd liggen, maar dat is ook 8.8.... mijn vader heeft recentelijk ook de 3850 gekocht, en die heeft dus een vrij nieuwe installatie cd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan