Runner error???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirk.K

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2001
Goedemiddag.Krijg sinds de laatste paar dagen bij het opstarten van mijn pc de volgende boodschap:Runner error.
Invalid backweb application id."7288971"

Zodra ik deze accepteer via de oke toets start pc verder op.Ik heb er voor de rest geen last van maar mijn vraag is hoe krijg ik deze foutmelding weg.
Ik heb zo,n idee dat het komt na deinstallatie van adobe photoshop.Heb deze verwijderd en het lijkt van dit stukje software af te komen maar ik weet het niet zeker,vandaar mijn vraag.Ik kom hem ook niet tegen in mijn opstart lijst in me msconfig scherm.Wie heeft er enig idee dit verder op te lossen.
Alvast bedankt.
Dirk.

Invalid Backweb application
Q. From Marilyn: My brother's computer gets this message upon startup (he is running Windows 98): "Running error, invalid backweb application I.D. 7288971." Please help.

A. This is an auto-update facility used by various parties - including Compaq, HP, McAfee at one time, and I am sure many others. The home web site is http://www.backweb.com/.

It often does not appear in add/remove programmes, and may only be uninstallable by re-running setup for the programme that installed it.

The easiest way to deal with this little problem is, to go to 'Start'>Run and type in: 'msconfig'. Here you will find a tab saying 'Startup'. Find the offending application, untick it, press 'apply', 'OK' and restart like requested. This is about the only way I can help you over long distance, but I am certain it will stop the error message as the program will no longer run at startup.
Bron

Kun je hier weer iets mee verder komen?

Inderdaad, ik denk ook dat je het toch daar moet zoeken. Kijk maar

Doe dit eens:

Ga naar Start/uitvoeren, en type Msinfo32 gevolgd door 'OK'.

Ga naar Softwareomgeving/opstartprogramma's.
Daar zie je alle progjes die automatisch geladen worden wanneer je Windows opstart.

Klik nu in de menubalk op 'Bewerken/alles selecteren', en vervolgens op 'kopiëren'.
Plak de inhoud in je bericht.

Hallo allen.Bedankt voor jullie reacties.Ik zag bij het verhaal van headout staan ook dat kodac dit kan veroorzaken.Nu heb ik inderdaad een foto programma staan van kodac.Ik heb deze uitgeschakeld in msconfig/opstartlijst En hierna na opstarten kwam foutmelding niet meer.Dus het probleem zat hem in dit kodac foto programmaatje.Iets wat ik heb uitgeschakeld heette live update kodac.Deze uitgeschakeld en probleem verholpen.
Bedankt Dirk.

Ik heb na een format hetzelfde probleem alleen mijn foutcode is anders, nl ;id 4476822. Kwam er met google ook niet uit en bij startup staat volgens mij ook niets vreemds. Iemand een oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan