Runonce melding tijdens het instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sulky

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2002
tijdens het instaleren van windows 98se op een schone pc met orginele cd gaat het mis bij het instellen van configschern ,daarna bij de help .loopt hij vast met de volgende melding
" RUNONCE beschermingsfout veroorzaakt in module KRNL 386.exe op 0001:0000149b"
wat kan hier de oorzaak van zijn ?

systeem : amd 2800 mhz
mb. Asus k8v-xse
768 mb geh. .
hd . 1x40 gb en 1x 200gb

pc is van mijn dochter en wil er geen xp op hebben

ok, ik had een ideete als het een compaq zou zijn geweest.

btw. als je bij microsoft help die error intoetst krijg je waslijsten met schermen (allerlei soorten runonce fouten)

Geplaatst door gast0225
ok, ik had een ideete als het een compaq zou zijn geweest.

btw. als je bij microsoft help die error intoetst krijg je waslijsten met schermen (allerlei soorten runonce fouten)

thxx maar raakte daar dus de bomen in het bekende bos al kwijt ..en was al wezen googlen ook ...maar ja dat pokke engels he

Daar je nog geen belang hebt bij het saven van files (de pc is immers leeg) zou ik gewoon nog een keer booten met de bootdisk van 98se en vervolgens nog een keer Format C: doen en daarna weer opnieuw proberen. Scheelt waarschijnlijk een heleboel (zoek fout) tijd.

Geplaatst door gast0225
Daar je nog geen belang hebt bij het saven van files (de pc is immers leeg) zou ik gewoon nog een keer booten met de bootdisk van 98se en vervolgens nog een keer Format C: doen en daarna weer opnieuw proberen. Scheelt waarschijnlijk een heleboel (zoek fout) tijd.

is in middels al drie keer gebeurt maar blijft steeds op het zelfde punt dezelfde error geven ,
een ding nog , ik kan hem wel in veilige modus door starten maar schiet er niks mee op..

DAAR heb ik eerder vandaag wat over gelezen (veilige modus), ik kan het zo gauw niet terugvinden, maar de probleemhouder met een identiek probleem als het jouwe, verwijderde in de veilige modus de floppy controller en daarna was het probleem opgelost. Alleen, hij bleef zonder floppy toegang zitten.................

Geplaatst door gast0225
DAAR heb ik eerder vandaag wat over gelezen (veilige modus), ik kan het zo gauw niet terugvinden, maar de probleemhouder met een identiek probleem als het jouwe, verwijderde in de veilige modus de floppy controller en daarna was het probleem opgelost. Alleen, hij bleef zonder floppy toegang zitten.................
thxx nogmaals heb het dus uit geprobeerd maar blijft het zelfde ... ik zoek verder .

is opgelost door eerst de tweede hd los te koppelen toen te instaleren daarna de tweede hd weer aan te sluiten .. geen probleem meer .
thxx voior de moeite

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan