Runtime Error in Outlook

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jala
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jala

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
Hallo!
Ik krijg steeds vaker een runtime error foutmelding in Outlook. Na deze melding sluit Outlook (2000). Er staat bij R6025 en "pure virtual function call" Eerst deed hij het alleen als ik een niet geopend bericht wilde printen. Nu doet hij bij diverse acties. Er staat boven: MS Visual C++ Runtime Library. Ik gebruik Windows 98 en heb pas OpenOffice geinstalleerd, maar weet niet of dat er mee te maken heeft. Wie weet raad?
Jala:o

Welkom Jala,

Voordat ik uitgebreid ga zoeken naar de foutcodes, wil ik vragen of je een "officieel" exemplaar van MS Office 2000 hebt.

Ga dan naar deze site http://office.microsoft.com/nl-nl/officeupdate/default.aspx en laat zoeken naar beschikbare updates.

Als je dat voor de eerste keer doet, kan het downloaden en installeren wel even duren, afhankelijk van je verbinding met het Internet.

Maar er is een grote kans dat je problemen daarna voorbij zijn. Dus het loont de moeite om de site te bezoeken, ook als je geen registratie key hebt. (Ik weet n.l. niet zeker of ze er om zullen vragen).

Vervolg Outlook Runtime Error

Hallo Boeing_737
Dank je wel voor je reactie en je welkom! Ik ben inderdaad voor het eerst op deze site. Ik heb geen off. exemplaar van Office, maar een kopie op CD van een vriend. Deze werkt al zeker 3 jaar naar behoren. Verder heb ik mijn Office regelmatig voorzien van alle updates en patches op de Microsoft-site, dus ik denk niet dat dit zal helpen, maar ik zal voor de zekerheid nog wel naar die site gaan. Het wordt steeds erger trouwens met die Runtime error. Hij doet het nu al bijna meteen als ik Outlook heb opgestart. Heel vervelend!
Ik houd je op de hoogte!
Jala (Haarlem)

Boeing_737 zei:
Welkom Jala,

Voordat ik uitgebreid ga zoeken naar de foutcodes, wil ik vragen of je een "officieel" exemplaar van MS Office 2000 hebt.

Ga dan naar deze site http://office.microsoft.com/nl-nl/officeupdate/default.aspx en laat zoeken naar beschikbare updates.

Als je dat voor de eerste keer doet, kan het downloaden en installeren wel even duren, afhankelijk van je verbinding met het Internet.

Maar er is een grote kans dat je problemen daarna voorbij zijn. Dus het loont de moeite om de site te bezoeken, ook als je geen registratie key hebt. (Ik weet n.l. niet zeker of ze er om zullen vragen).

Runtime Error vervolg

Boeing_737 zei:
Volgens mij staat jouw probleem op de volgende MS Office Online pagina beschreven http://support.microsoft.com/kb/329934/nl Je zult de MS Office 2000 CD nodig hebben. Ik hoop dat het lukt.

Hallo B.
Dat is inderdaad precies mijn probleem! Ik ga nu de oplossing proberen! Dank je wel! Ik ben ook de updates gaan installeren. Het downloaden lukte wel, maar het installeren niet (van servicepack 3) Ik had de Office CD-Rom erin. Hij gaf de reden niet aan waarom het mislukte. Heb het meerder malen geprobeerd.
Ga nu eerst doen wat op die blz. van jouw link staat! Ik laat nog weten of het is gelukt.
Groetjes van Jala:)

Ben benieuwd. :) Je gebruikt kennelijk iedere keer de Quote-knop om te antwoorden.
Dat is niet erg hoor, maar je kunt wat simpeler antwoorden met de knop Reageer op vraag. :thumb:

Vervolg Runtime Error...?

Jala zei:
Hallo B.
Dat is inderdaad precies mijn probleem! Ik ga nu de oplossing proberen! Dank je wel! Ik ben ook de updates gaan installeren. Het downloaden lukte wel, maar het installeren niet (van servicepack 3) Ik had de Office CD-Rom erin. Hij gaf de reden niet aan waarom het mislukte. Heb het meerder malen geprobeerd.
Ga nu eerst doen wat op die blz. van jouw link staat! Ik laat nog weten of het is gelukt.
Groetjes van Jala:)

:confused: Hallo B.
Ik heb gedaan wat er stond, maar kreeg bij het herinstalleren een foutmelding: fout 1328. Ik herinner me dat ik die ook eerder gekregen had. Gelukkig had ik daar toen een notitie van gemaakt. Dat was op 14 dec. en ik denk dat toen het hele gedoe van die Runtime Error is begonnen. Ik heb toen steeds op negeren geklikt. De foutmelding zegt dat het bestand op een andere manier is bijgewerkt en dat het niet door deze patch worden gewijzigd. Ik heb nu de installatie gestopt, omdat dat negeren dus niet werkte. Hoe nu verder? Contact opnemen met de leverancier zegt-ie. Maar hoe dan? Ik hoop dat jij of iemand anders raad weet.
Jala

Vervolg Runtime Error

Zag je bericht pas net. Zal volgende keer (nu dus) geen Quote meer gebruiken. Ik dacht dat dat moest. Thanxs voor de tip!
Jala:thumb:

Jammer. Ik heb zelf in een vergelijkbare situatie het volgende gedaan. MS Office CD 1 en CD 2 verwijderd, die keus zit ook in het Wijzigen-menu.

In jouw geval zou ik dan eerst een uitgebreide scan door een anti-spyware-programma en een anti-virus-programma laten doen. (Heb je zulke programma's?) Doe die scans in Veilige modus. Als je een of andere Register Cleaner hebt, ook uitvoeren.

Als alles "schoon" is, MS Office opnieuw installeren en daarna alle updates weer ophalen en installeren. Het is even werk, maar het is je beste kans om weer goed werkende Office-onderdelen te krijgen.

Outlook Runtime error opgelost!

Hallo B.

Ik heb Office gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd en nu werkt alles weer normaal! Dat virusscan-gedoe heb ik niet gedaan, omdat ik dat elke dag doe. Ook anti-spam, Spybot en Adaware doe ik elke week. Nog bedankt voor je meedenken en de adviezen! Blij dat alles weer werkt!
Jala: thumb: + :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan