Runtime error op 2000 maar niet op XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenI

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2006
Goedendag,

Ik heb een vrij simpele code gemaakt, zie onderstaande:

Private Sub Form_Load()
WebBrowser1.Navigate ("http://********")
Timer1.Enabled = True
End Sub

Private Sub Timer1_Timer()
WebBrowser1.Refresh
End Sub

Makkelijker kan niet. Hij is in VB6 onder windows XP gemaakt. Wanneer ik dit programmatje start in win2000 (in startup bij windows start) dan krijgt hij een foutmelding, namelijk:

Run-time error '-2147467259 (80004005)':
Automation error
Unspecified error

Kan iemand mij misschien vertellen wat er hier mis gaat?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten en fijne dagen toegewenst,
Jeroen

Ik vermoed dat onder Windows2000 niet hetzelfde webbrowser component is geinstalleerd. Waarschjinlijk heb je ook een andere versie van Internet Explorer geinstalleerd staan...?

Ik gebruik gewoon de webbrowser component van IE6... dat moet toch wel onder 2k kunnen draaien ?

Ik merk nu trouwens ook dat op een andere windows xp machine dit probleem ook ontstaat... terwijl dit lang niet op alle pcs een probleem geeft... raar :s iemand enig idee?

waarschijnlijk moet je het .NET framework v2 of 3.5 installen op de betreffende pc(s).

Ik ga dat eens proberen, bedankt je hoort nog van mij.

waarschijnlijk moet je het .NET framework v2 of 3.5 installen op de betreffende pc(s).

Lijkt me niet hoor, het is gemaakt in vb6 zo te zien...

Maar dat getal die je kreeg was het minimun van int32?!

Ik weet het al, ik had hem in de run in het register gezet, daardoor startte hij eerder op dan de internet verbinding... Ik heb er een timer tussen gezet en nu laad ie de internetsite pas als er internet is.

Bedankt

Hmm vreemd... hiermee is het probleem niet opgelost... Iemand nog enig idee ?

Hallo,

Inmiddels geeft mijn pc ook die runtime error bij het starten van die exe.... Kan iemand mij please helpen?

Dank.

p.s. op vista komt het helemaal niet voor.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan