runtime error

Status
Niet open voor verdere reacties.

murdoch201

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Hoi,

Ik ben bezig met een MySQL database in Visual Basic 6 (ADODB), alleen stel dat hij een table niet kan vinden, of een waarde niet kan vinden, geeft hij telkens een runtime error terug, en crasht het hele programma. 'On error goto' pakt hij niet aan (geen idee waarom). Iemand die mij kan helpen?

Code:
Public Function MySQL_FindValuebyString(findattribute As String, table As String, findbyattribute As String, findbyvalue As String) As String
 Set Cmd = New ADODB.Command
    Cmd.ActiveConnection = DBCon
    Cmd.CommandType = adCmdText
    'This is your actual MySQL query
    Cmd.CommandText = "SELECT " & findattribute & " from " & table & " WHERE " & UCase(findbyattribute) & " = '" & UCase(findbyvalue) & "'"

'Executes the query-command and puts the result into Rs (recordset)
    Set Rs = Cmd.Execute

'Loop through the results of your recordset until there are no more records
    'Do While Not Rs.EOF
        'Put the value of field 'Name' into string variable 'Name'
        MySQL_FindValuebyString = Rs(findattribute)

'Move to the next record in your resultset
        'Rs.MoveNext
    'Loop
    Exit Function

End Function

Groetjes,
Ben

Met de hand checken of RS een bruikbare waarde heeft. Volgens mij hebben latere versies ook een "try" block, maar ik kan niet zo snel vinden of versie 6 de try statement heeft.

Enig idee hoe dat moet? Ik ben zelf geen expert met database connectors
Try is enkel vanaf .NET denk ik, in Visual Basic 6 is het de voorloper 'on error goto', die dus blijkbaar niet werkt in dit geval.
De runtime error komt rechtstreeks van de ADODB driver

moet je adodb gebruiken? Indien de driver zelf bugged en er geen veilige manier van benaderen is kun je eventueel een andere connector gebruiken.

Hoewel ik redelijk wat ervaring heb met het verbinden met databases heb ik dat niet specifiek met vb6 ADO

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan