runtime vs access > report afbeelding probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie3

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2013
goede dag,
ik heb een rapport gemaakt en in access funtioneerd hij goed, alle tekst en afbeelding(logo) worden afgedrukt.
maar als ik op dezelfde pc ( of andere) het zelfde bestand draai in de access runtime variant dan print hij me logo niet.
wat doe ik verkeerd? of eigenlijk beter : hoe los ik dit op?!?!:cool:
de code die ik gebruik om het rapport weer te geven is de volgende:
Code:
DoCmd.OpenReport "offerte", acViewPreview, , 
DoCmd.OutputTo acOutputReport, "offerte", acFormatPDF, "c:\naam.pdf", False
DoCmd.Close acReport, "offerte"

Die code is vrij normaal, en heeft ook niks met het probleem te maken. Ik vermoed dat je een koppeling hebt naar het logo en dat op de andere stations dat pad niet werkt. Dat is alleen op te lossen vanuit het rapport.

Hoi Octa,
dank voor je antwoord. maar het is zo dat op dezelfde computer het ook niet werkt en dan alleen het verschil zit in office access zelf en de access runtime versie....
oja het is zelfs zo dat al ik op een andere pc met full office pakket het rapport open hij daar wel te zien is en ook daar in de runtime variant het logo "verdwijnt" ...

Dan komen we dus bij de vraag hoe je het logo er in zet. En daarvoor moeten we alsnog naar het rapport :).

via ontwerp> afbeelding> invoegen
en dan bij eigenschappen:
type = ingesloten.
weergave = altijd
zichtbaar = ja :cool:

Dan is de volgende vraag (overigens lijkt ingesloten mij ook de meest zekere optie): zijn de andere afbeeldingen wél goed? En hoe hangen die in het rapport? Nog een: heb je het probleem ook met andere ingesloten afbeeldingen?

ik ben er achter. het schijnt dus een "fout" in access zelf te zijn.
als ik van de jpg file een bmp file maak en alles dus vervang door de nieuwe bmp werkt het wel!
thnx voor het meedenken weer octa

Niet zozeer een 'fout' als wel een beperking. Access vertaalt namelijk alle afbeeldingen naar bmp, daarom zijn de db's zo groot als je ze in de db zelf opslaat. Blijkbaar kan een runtime geen andere formaten converteren, en moet je dus gelijk het juiste format aanleveren. Overigens werk ik te weinig met runtime versies om te kunnen zeggen of je gelijk hebt of niet. Zou het eerst zelf willen onderzoeken :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan