ruzie met netwerkkaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

schalvas

Verenigingslid
Lid geworden
20 nov 2001
Probleem met twee netwerkkaarten: als ik er een installeer gaat het goed en krijg ik verbinding met internet. Daarna installeer ik nummer twee en dan gooit deze nummer 1 eraf. Dit is gekomen nadat ik aan het rommelen ben geweest met de installatie van een draadloos netwerk wat niet lukte doordat ik te weinig signaal had. Ik heb de indruk dat de netwerkkaarten elkaars inf. door elkaar halen. Weet iemand een goede manier om de kaarten HELEMAAL uit het systeem te krijgen zodat ik weer van vooren af aan kan beginnen.
Windows ME is het besturingssysteem

Zet je de tweede netwerkkaart steeds in hetzelfde slot?
Probeer eens een ander PCI slot.
Mischien dat je een IRQ conflict hebt.

Klik met je rechtermuis op "Deze computer" en kies eigenschappen. Ga in apparaatbeheer (hardware) en verwijder de twee netwerkkaartjes softwarematig. Reboot om de kaartjes opnieuw te installeren.

ME heeft er moeite mee als het twee netwerkkaartjes van hetzelfde type zijn. Als dat het geval is gewoon blijven proberen, soms pakt ie het ineens.

Als je je verbinding opent kan je ook instellen welke kaart hij moet gebruiken.

windows me is een erg onstabiel besturingssysteem, wat vaak veel problemen geeft. Eerst je kaartjes maar eens in andere sleuven plaatsen. werkt dit niet dan ze softwarematig verwijderen en ze dan opnieuw laten zoeken. werkt dit ook niet dan is de enigste oplossing je schijf leeggooien en helemaal opnieuw beginnen dan weet je zeker dat er nergens nog iets staat dat de boel tegenwerkt

ME kan ook wel meerdere netwerkkaartjes aan, ook als het kaartjes zijn van hetzelfde type. Ik ben erg nieuwsgierig naar het merk/type kaartje. Als dit 3C509 versies zijn dan moeten ze wellicht op P&P gezet worden enz.

Klopt inderdaad Tibor, maar soms wil ME ze niet gelijk goed pakken als ze van het zelfde type zijn. XP is daar wat makkelijker in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan