rw cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

onra

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2002
Berichten
74
Hallo,
Ik heb een probleempje met m'n brander.
Tenminste ik denk dat het daar aan ligt.
Ik wil een back up maken op een rw cd van mijn foto bestanden.Deze rw cd is al een keer gebruikt ,heb alles gewist en daarna kan ik er niets meer op branden.ik wil dat doen met Nero 6.0011.Hij zegt dat de schijf niet leeg is /of dat ik mijn compilatie aan moet passen??
Maar de schijf (Platinumcd-rw is echt leeg.
Doe ik iets niet ,moet ik in nero ergens een vinkje plaatsen of verwijderen? ik weet het niet meer.Dit probleem heb ik ook met andere merken rw cd's.
graag jullie reactie,alvast bedankt.
Ps ik weet niet of deze vraag hier wel hoort.
 
heb je al eens geprobeerd om de cdrw met de optie volledig wissen in nero te wissen?
duurt wel langer maar wellicht helpt het!
 
heb je al eens geprobeerd om de cdrw met de optie volledig wissen in nero te wissen?
duurt wel langer maar wellicht helpt het!
 
Hoi,

Sorry dat ik geen antwoord op jouw vraag heb, maar ik heb wel een vraagje aan jou.

Hoe kan je die CD-RW's leegkrijgen?

Alvast bedankt,
Timothy
 
Gewoon door binnen je brandprogramma te kiezen voor wissen (snel) of formatteren langzaam.
Vaak zie een een soort kwastje of borsteltje er bij als symbool.
Dus gewoon doen alsof je gaat branden (bij de meesten dan wel) en dan bovenin kijken of je dat borsteltje of zo ziet.
 
K bedankt, maar wat is precies het verschil tussen wissen en formatteren?
 
Het eerste gaat niet zo grondig maar goed genoeg om er weer overheen te schrijven. Misschien wordt er wel meer achtergelaten maar je hebt er geen last van.
Het formatteren is net zoals je schijf formatteren.
Kijk, toen ik een trojan op een rw had koos ik voor formatteren. Dan durf je het wissen niet aan.

Zal best een betere uitleg voor zijn maar hier kun je ook wel mee uit de voeten :cool:
 
Hallo, Jheroen bedankt voor je reactie.
Als antwoord op je vraag..
Ja dat doe altijd,maar hoe kan je een cd formatteren bij Nero??
 
Bij Nero doe je dit:
Je klikt op tabblad "CD-Recorder".
Dan klik je op CD-ReWriteable wissen

Dan kies je Volledige CD-RW wissen voor formatteren en De CD-RW snel wissen om het op de snelle manier te doen (dan blijven er vaak wel wat bestanden over).

Als je de gewenste keuze geselcteerd heb klik je op wissen en dan maakt Nero je schijffie leeg.

Ik had zelf niet verwacht dat dat zo gemakkelijk zou gaan:)
 
Zo heb ik het dus gedaan maar wel resultaat dat ik er nu niets meer op kan zetten
 
Mmmm, dat vind ik heel raar.

Ik heb het vanmorgen ook even gestest en bij mij lukt het wel.

Ik kan nu gewoon weer erop schrijven.

Sorry, maar met dat probleem kan ik je dan niet helpen.

Succes verder,
Timothy
 
Onra, het moet zo wel kunnen. Ergens ga je de mist in.
Loop alles nog eens goed door.

En pik even Clone Cd op. Als je geinstalleerd hebt..... gewoon op het gommetje klikken en daar gaat ie. Kun je daarna op je gemak Nero eens doorkijken.

Laat het even weten of het nu wel lukt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Elisa,

Sorry voor het late reageren maar kreeg vandaag pas een mail dat er gereageerd was. Nogmaals excuses.
Maar beste Elisa het probleem is niet het leeg maken maar het herschrijven.Dat gaat maar niet lukken met Nero 6.10.Ik krijg de cd dus wel leeg maar als ik weer schrijven moet ik een leeg medium invoeren en als ik kijk bij eigenschappen vd cd zegtie dat de schijf leeg.
Wat nu??
 
Dan weet ik het ook niet. Leeg is leeg zou ik zeggen.
Nero vind blijkbaar dat de cd niet leeg is.
Heb je die cd nog een keer opnieuw in Nero gewist?
Je zou zeggen dat er tijdens het wissen of formatteren iets is misgegaan.

Wat als je er een multisessie van maakt? Dan zou NERO de files moeten laten zien die er volgens deze opstaan.
Als dit ook niet lukt heb je gewoon een probleem.
Of probeer het eens met een ander brandprogramma. Kijk wat deze zegt.
 
Graag gedaan Elisa.:)
Je hebt me al genoeg opweg geholpen met Winlame.:thumb:
 
--off topic--Dat is nou een programma die als eerste weer werkt bij me. Werk jij met RC2 of RC3? Ik kreeg n.l. RC3 niet aan de praat.--offt topic--
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan