S-ATA HD Maxtor op P4P800 - deLuxe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fun_surfer

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2001
Berichten
621
Beste allemaal, ik wil binnenkort een nieuwe harde schijf kopen, nu denk ik aan een Maxtor DiamondPlus 9, een SATA-versie.
Hoe zou ik deze aan moeten sluiten op mijn ASUS P4P800 deLuxe mobo? Ik denk dat ik een instelling in mijn BIOS moet wijzigen voordat de HD wordt herkend?
Hoe doe ik dit verder met een schone installatie van XP Pro? Ik moet dan wat bestandjes op een floppy zetten en dan op F6 drukken alsof het een SCSI-HD is?

Graag wat informatie, ik ben een beetje huiverig... :eek:

GRTZ fun_surfer.
 
Instellingen van het BIOS op AUTO laten staan, komt vanzelf goed dan.

Tijdens het installeren van XP moet je inderdaad ergens op F6 drukken om een externe driver voor de S-ata controller te installeren. Deze staan op de CD-rom die bij je moederbord is geleverd.
 
Okéé Tiborv, bedankt, het lijkt dus erg op een RAID-opstelling aanwijzen aan XP.
Heb jij of iemand anders toevallig ervaring met Norton Ghost? Dit programma gebruik ik voor een (vind ik) goede back-up, maar ik wil ook hiermee zeker weten dat dit goed gaat... Dit was ik in de hoofdtopic vergeten te vragen.

GRTZ fun_surfer.
 
Norton Ghost is een beetje overdreven voor een backup. Norton maakt namelijk van alles een backup terwijl een backup alleen interessant is voor documenten, foto's/afbeeldingen, instellingen en wat losse software. Als je dit via een leuk backup programmaatje op een CD brandt ben je vaak met 1 CD klaar.
 
Beste Tiborv, ik vind Ghost dus juist wèl zo fijn omdat het een kloon maakt van mijn goed werkende systeem, zodat ik het één en ander kan 'rommelen' (wat ik dus ook geregeld doe ;)).
Maar hoe dan ook, als ik jou goed begrijp heb je geen ervaring met SATA en Ghost?

GRTZ fun_surfer.

P.S.: Mijn commentaar is natuurlijk niet hatelijk bedoeld, het is juist goed dat we allemaal wel iets verschillen en andere voorkeuren hebben! In ieder geval bedankt voor het meedenken. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan