S-ATA herkenning op bestaande XP installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koningspython

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2008
Berichten
4
Ik heb een grotere HD gekocht een WD500Gb. Deze wordt door het moederbord herkent dus daar geen problemen. Echter in de bestaande XP installatie zie ik de schijf niet en krijg hem ook niet aan de praat. Ik heb handmatig de drivers proberen te installeren maar dat pakt ie niet. De hardware word niet herkent. Ik wil echter de gehele inhoud van de oude HD kopiëren naar de nieuwe.
Wie weet een oplossing? :(
 
Welkom op Helpmij.:)

Al bij schijfbeheer gekeken of de schijf daar als "niet toegewezen ruimte" staat vermeld? Deze computer(met rechtsklikken) > beheren > opslag > schijfbeheer.
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.:)

Al bij schijfbeheer gekeken of de schijf daar als "niet toegewezen ruimte" staat vermeld? Deze computer(met rechtsklikken) > beheren > opslag > schijfbeheer.
Ja, daar staat ie niet tussen. Helaas!
 
ik zou eerst een even goed gaan kijken of alle kabels goed aangesloten zitten..

En even naar de site van je moederbord gaan en de Sata/Raid drivers downloaden en installeren...

En als dat niet lukt Een nieuwe windows installatie zal altijd wel helpen met dit soort problemen..;)
 
ik zou eerst een even goed gaan kijken of alle kabels goed aangesloten zitten..

En even naar de site van je moederbord gaan en de Sata/Raid drivers downloaden en installeren...

En als dat niet lukt Een nieuwe windows installatie zal altijd wel helpen met dit soort problemen..;)
Dat wil ik juist niet. Ik heb er gewoon windows op kunnen zetten. Ik wil een kopie van mijn oude harde schijf erop hebben. Doe ik dit met drive copy dan is het nog steeds de XP versie die S-ATA niet herkent.
 
Dan mischien maar een backup plaatsen op een andere schijf,,: Blueray Dvd (25 T/m 50 Gig)
, Gewone dvd (4.7 Gig), een andere hdd (Ide), een Usb stick (T/m 16 Gig) of via netwerklocaties kopieren naar een andere pc..


Maar ik denk tog windows opnieuw installeren en aandere mogelijkheid kan ik egt niet bedenken
 
Dan mischien maar een backup plaatsen op een andere schijf,,: Blueray Dvd (25 T/m 50 Gig)
, Gewone dvd (4.7 Gig), een andere hdd (Ide), een Usb stick (T/m 16 Gig) of via netwerklocaties kopieren naar een andere pc..


Maar ik denk tog windows opnieuw installeren en aandere mogelijkheid kan ik egt niet bedenken
Waarom kan ik een bestaande XP installatie nou niet wijs maken dat er een SATA schijf bij gepropt is!!
 
Zijn de chipset drivers geïnstalleerd?
Hoe ziet apparaatbeheer er verder uit. Geen gele of rode tekens?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan