S-ATA kabel vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

starty

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2002
Ik vraag mij af of de beide zijden van een S-ATA kabel gelijk zijn. Mag men dus eender welke kant aansluiten op de S-ATA schijf?

bvd

Je vroeg er niet om maar: let er op dat de kabels goed vast zitten. SATA kabels hadden, maar hebben nog steeds, de reputatie om sneller los te laten dan IDE kabels. Hierdoor kunnen diverse storingen optreden. Ook de 'druk' van andere kabels kan hierop van invloed zijn.

Je vroeg er niet om maar: let er op dat de kabels goed vast zitten. SATA kabels hadden, maar hebben nog steeds, de reputatie om sneller los te laten dan IDE kabels. Hierdoor kunnen diverse storingen optreden. Ook de 'druk' van andere kabels kan hierop van invloed zijn.

Ik heb inderdaad te maken met storingen. De 2e (nieuwe) HD laat soms het hele systeem hangen, en vertoont veel errors o.a. beschadigde sectors. Het programma van Seagate geeft zelfs méér dan 100 errors die het dan repareert. Bij de volgende check weer hetzelfde...
Daarom ook de vraag of dit te maken heeft met het verkeerd aansluiten van de kabels. Ik ga deze vervangen door nieuwe, en kijken of het dan goedkomt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan