:S Laptop gecrasht?

Status
Niet open voor verdere reacties.

morderx

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
In dit opzicht heb ik geen ballen verstand van een computer/laptop, dus als ik hem fout geplaatst heb spijt het me :D

Gisteren deed mijn laptop het prima, ik heb hem dicht geklapt en weg gezet normaal gezien kan ik hem zeg maar de volgende dag en in mijn geval de volgende ochtend hem gewoon weer aanzetten.

Hij start op en hij doet niks! Ik krijg wel een opstart scherm met al die F knopjes en waarvoor ze bedoeld zijn, daarna moet ik mijn inlogscherm krijgen en die krijg ik niet. Dus ik heb hem een paar keer opnieuw gestart. ( Ook valt het op als ik op het knopje druk dat mijn laptop meteen uitvalt terwijl dat je zo'n knopje langer ingedrukt moet houden om hem uit te zetten als je laptop bijvoorbeeld niet meer werkt/vast loopt. )

Nou heb ik een belangrijke opdracht die ik eigenlijk in moet leveren én ik heb super veel opdrachten enzo en kei veel foto's van Visagie erop staan. Die laptop interesseert me dan vrij weinig zolang ik mn bestandjes maar terug krijg.

Nou heb ik een recovery geprobeerd via de F.. , dan moet hij bestanden gaan laden en krijg je zo'n grijze balk die uiteindelijk blauw moet worden. Dat werd ie niet.

Dus ik had hem weer opnieuw opgestart en een Self Start Test gedaan ook via zo'n F-knopje. En ja, z'n geheugen etc. laden ging allemaal prima en de bestandjes dus ik ga ervan uit dat ze er nog opstaan en toen kwamen we bij de hard disk aan en geeft hij 0% aan en Failed en nog een hoop technische onzin.

Wat nu?

Wat je in ieder geval NIET moet doen is Recovery, want dan ben je alles kwijt!!!!

Paar vraagjes eerst even:

- merk en type laptop?
- welke Windows versie?

Nou ik heb een Compaq Presario A900, met Vista.
Als je recovery doet hoef je niet per se alles kwijt te zijn, hangt af van het type recovery :D dat weet ik dan weer wel.

Opstarten vanaf de Vista DVD en dan voor "herstellen" kiezen, dat eerst maar eens proberen

Nou ik had hem net laten draaien en hij was allemaal bezig, kreeg een scherm vol met allemaal onzin wat ik eruit op kon maken was dat het een BOOT was. Dus die laptop vroeg mij om op enter te drukken.
Ik op Enter drukken, ik dat ding gewoon laten draaien en nou doet hij het volgens mij...

( ik heb geen vista cd )

Ok, maar.... als ie het weer doet is het toch opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan