S.M.A.R.T Harde schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sterjios

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2007
Hallo allemaal, ik weet niet of dit de goede plek is voor de vraag, maar ik kon nergens anders een plek vinden.
Ik wil graag weten wat SMART nou precies inhoud voor je harde schijf, ik heb het disabled staan, maar ik zou willen weten wat nou het effect is als ik heb enable.

Alvast bedankt,
Sterjios

Een beetje uitleg:
S.M.A.R.T,

* Self Monitoring Analysis en Reporting Technology

Techniek die de drivers constant controleert op benodigd onderhoud en eigenschappen van de drives.

Een systeem dat de pc in staat stelt een op handen zijnd defect van randapparatuur, zoals de harde schijf te voorspellen. Deze techniek maakt het de gebruiker mogelijk om preventieve backups te maken van alle belangrijke gegevens voordat de schijf daadwerkelijk crasht. (Overigens is S.M.A.R.T. onder meerdere namen bekend geweest voordat het tot ANSI-standaard werd verheven, zoals Predictive Failure Analysis (PFA) en Drive Failure Prediction (DFP)). S.M.A.R.T. werkt echter alleen als het BIOS van de computer deze standaard ondersteunt of wanneer er een speciale driver geladen is die de communicatie van de ATA-interface regelt.
Bron:
http://www.computerwoorden.nl/index.php3

Dus kortom is het beter dat je het aanzet dan uit?
Dan zet ik het gewoon aan. Het heeft ook geen effect op de prestaties ofzo..?
Als het geen kwaad kan om het gewoon aan te zetten doe ik dat gewoon.

Groetjes, Sterjios

Het behoord geen effect op de prestaties te hebben. Het is een soort waarschuwingssysteem, als er problemen met de schijf is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan