S.m.a.r.t.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Hoi,

Ik krijg bij het opstarten een Primairy master Hard Disk failure S.M.A.R.T. status bad Backup en replace. Wat betekend deze melding en wat kan ik eraan doen om het op te lossen. Kan het zijn dat er een batterij op mij Mobo zit die leeg is ?

Groetjes

SMART houdt de conditie van je harde schijf in de gaten. De melding betekent dat de schijf "denkt" binnenkort kapot te gaan en raadt je aan een nieuwe te kopen (replace=vervangen)

Kom helemaal niet meer in m'n systeem. Windows lijkt op te starten. Zie het windows scherm en vervolgens schakelt ie terug en loopt ie vast. Kan ik toch nog bij mijn gegevens.

Groetjes

Maak nu het nog kan een backup van alle bestanden/emailtjes en instellingen. SMART geeft niet voor niets dit soort meldingen.

Is dus niet de PC waar je achter zit? Zet de schijf in een andere PC en stel de documenten enz. veilig.

Nee, heb alleen een laptop. Heb geen andere PC, maar moet ik hem er dan als slave inzetten.

Ja, als slave op de kabel van de schijf die er al inzit. Probeer dit evt. bij een kennis te doen.

Kan deze melding er alleen op duiden dat de HD kapot is. Dan moet ik morgen snel naar de winkel heb nog garantie.

Ja, die melding duidt op een defecte harde schijf. Laat je niet afschepen met een "herstel-poging" of woorden als "valt wel mee" enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan