's nachts traag , we vinden oorzaak niet, diverse testen gedaan,

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterskurtt

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Beste helpers,

De mensen die 's nachts bij ons inloggen, daar is de online versie van ons boekhoudpakket vreselijk traag.

Traagheid in ons bedrijf. Vooral 's nachts waaraan zou dit kunnen liggen? Alles al onderzocht, alle services, ... e Hoe kan dat? Kan dat aan de provider van de klant liggen? Hoe pakken we dit het best aan, want klanten zijn erg boos.

Dit is de situatie:

We hebben de laatste weken veel klachten van users die klagen over de traagheid van de online versie van ons boekhoudpakket in de ochtendlijke uren tussen 5u en 7u.
Hiervoor werd een ticket gelogd bij jullie support.

Ze lijken blijkbaar geen oplossing te vinden en de klanten worden nerveuzer en nerveuzer.
Ik denk dat we weer klanten gaan verliezen. Dit moet echt opgelost worden.

Ik heb juist nog zelf testen gedaan.
5u25 op RDS10 als user supportms

De traagheid is als volgt te beschrijven:
Intikken van letters in het boekhoudprogramma: 1 letter duurt 5 tot 15 seconden voor deze verschijnt.
Oproepen taskmanager:
rechtermuisknop in onderste balk: 12 seconden voor menu verschijnt
klik op taskmanager: 12 seconden
klik op CPU, dan op Memory: 12 seconden
van tabblad Performance naar tabblad Details: 12 seconden

5u34: momenteel 1 user op RDS10: wings3132

5u37: minder dan 1 seconde reactietijd = OK

5u49: in notepad intikken “123”: soms snel, soms enkele seconden, soms 10 seconden.

Kan jij hier ook eens mee naar kijken aub. Dit moet dringend opgelost worden. "

Weten jullie waaraan dit allemaal ligt? Zelfs op dat tijdstip als je de Taskmanager wil opendoen , duurt 12 seconden? Lijkt dit dan iets met het online boekhoudpakket te maken te hebben?

Vriendelijke groeten,
Kurt

Je kan dan in de Task Manager toch zien welk proces veel CPU tijd gebruikt?

Wat Edmoor zegt, check je CPU. Laat deze anders met een tof scriptje eens loggen in de nacht als deze hoger is dan normaal.

Is de server ook traag als je lokaal kijkt? Of enkel als je remote inlogt?
Als het enkel remote is, dan is de datapijp van je hosting verstopt, en moet je eens bij hun een ticket in schieten.

Vervelend en herkenbaar.
Als er iets met je netwerk is... dan sloopt dit de snelheid van je pc/laptop... .dat MS dit qua performance niet beter uit elkaar houdt.

ik zou ook een ping -t log naar de belangrijkte servers aan zetten, er zijn tooltjes voor en anders schrijf je het direct naar een bestand weg in een bestaande map.
Zie bijlage hoe exact.
Achteraf bekijken of er een knelpunt zit.
Elke regel is een seconde.... dat zijn er dus 3600 regels per uur.

Bijlagen

Allemaal zo bedankt voor jullie support. Ik ga dit allemaal uittesten en laat iets weten. Nogmaals erg bedankt!!

We hebben ontdekt dat het 's nachts heel traag gaat als je bv letters intikt (in bv onze toepassing).
Of zelfs in Notepad. intikken van letters gaat heel traag.

Weet iemand hier de oorzaak van? Iets met frequentie rate ? en bijna altijd tussen dezelfde uren 's nachts.

Laatst bewerkt:
Task Manager is al een paar keer genoemd.

En er is geen nachtploeg die met hobby werk het netwerk haast plat gooit... en dan heb ik nog niet over wat ze doen en de risico's die er mee gepaard gaan?
Of delen jullie op een industrieterrein een (glas)kabel waarbij een ander bedrijf denkt... tis toch rustig 's nachts.. ik draai de kraan helemaal open qua belasting van het net omdat jun abonnement dat toelaat...?
Beiden gebeuren....

Input van gegevens gaat traag, steeds tussen 5 en 7 uur 's nachts.

Waaraan zou dit kunnen liggen?
We gebruiken ook de Paralels Client om te verbinden met onze online toepassing. Kan de Parallels Client hier de oorzaak van zijn?

We hebben alles laten onderzoeken door onze ICT dienst. Ze vinden niks. Geen abonormale services, geen te hoge belasting, ...
Maar als wij 's nachts proberen tussen 5 en 7 merken we inderdaad dat er vooral een probleem is met de input van gegevens.

Wie weet nog tips?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan