s o s freecom schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
freecom mobiele schijf FHD PRO usb 2.0 120 Gb bij aansluiten op usb poort : hij maakt een tikkend geluid ( om de seconde ) en de pc vindt hem niet. De driver ervoor zou OK moeten zijn ( standaard w2k en xp ) anders kun je hem nooit op een 'lege' pc gebruiken.

Welke freecom schijf bezitter weet wat er a d hand is ?

Leon25 :cool:

Zelfde probleem er zitten hele slechte kwaliteit Samsung schijven in die bij een klein tikje al kapot gaan. Hoop voor je dat er geen belangrijke DATA op stond zoals bij mij het gavel was (en natuurlijk een halve ouwe backup).

Nieuw !!!!!

Hm, thanks fr respons, deze schijf was nieuw sinds vandaag ..... :(

Anders gevraagd, weet je of deze schijf zonder extra installatie ( freecom suite ) gewoon moet werken indien aangesloten op een usb poort ?????

Heb je hem gestoten dan ? Of is ie tweedehands?
Je kunt hem direct aan je PC hangen zonder iets te installeren staat ie gwn bij je andere hdds/partities in Deze Computer. (XP).

uiterst behoedzaam uitgepakt, het is een spiksplinternieuwe schijf. hij zat in een doosje maar dat doosje zat in een veel grotere doos waardoor de schijf heen en weer kon zwabberen en dan tegen de wanden v d grote doos stootte met vervoer .....

Neen in XP beheer ed ( schijven, apparaatbeheer : niks ! )

En vastlopen v d pc.

Lijkt erg op inhouden bij opstart cd / dvd ..... ik dacht al dat mogelijk de usb poort niet voldoende stroom kon leveren, nergens te vinden wat deze schijf trekt. Grr.

Vreemd... is het een 2.5 inch of een 3.5 inch schijf die erin zit ?

2.5 inch 120 Gb

Sorry, moet zijn 120 Gb 3.5

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja dat was dus even goed mis :(: het is een 2.5

vroeg je dit ivm stroomgebruik ? Trouwens, heb jij de schijf op een USB poort zitten ?

Tja dat was dus even goed mis :(: het is een 2.5

vroeg je dit ivm stroomgebruik ? Trouwens, heb jij de schijf op een USB poort zitten ?

bedoel dus : op een enkele usb poort of op twee ? Of met adapter ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Mja, ik heb een toch iets andere vrees ik,

7076152A.gif

3.5 inch 400 GB zit via USB met een adapter.

Als je de adapter er even afhaalt dan zul je zien dat de schijf om de seconde een tik geeft. Maar hij is niet defect ..... Echter niet doen als er software op de schijf staat ivm het mogelijk niet kunnen ontkoppelen :( !

Laatst bewerkt:
Als ik dat doe stopt ie met draaien want hij krijgt geen voeding via USB.

dan heb je iop dat moment geen externe adapter eraan zitten ?

Wat bedoel je ik heb gwn een adapter voor de stroom en USB voor de DATA.
Niets meer niets minder.

bedoel : een kabeltje naar de usb poort

en dan een ander kabeltje naar een netvoeding das dan dus voor de externe voeding

als nu de externe erafgaat, dan begint de HD te tikken, maar of dat de schijf is ..... kan wel een relais zijn .....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan