s-video

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen E

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
Beste lezer,

Ik heb een laptop met een NVDIA GeForce2 Go kaart met 32 mb. Ik wil met de S-video uitgang presentaties of dvd’s draaien op een tv. Dit is één maal gelukt! Wat ik gedaan heb; via beeldschermeigenschappen > tabblad instellingen > geavanceerd > tabblad nView > Kloon aanvinken > apparaatinstellingen > uitvoerapparaat selecteren > TV aanvinken. Toen ik dit een 2e keer wilde doen was de laatste stap ‘uitvoerapparaat selecteren’ grijs en kon ik de tv niet meer vinden. Ik ben inmiddels alweer een middag en avond aan het zoeken: Wat doe ik fout?

Dank, Jeroen

ik neem aan dat je van tulp naar scard (of hie je dit ook schrijft) gaat?
Tip kijk of alles goed is aangesloten zo ja probeert beeldscherm detecteren een paar keer na aansluiten werkt dit niet probeer een andere versie van de Nvidia drivers

werkt dit allemaal niet sorry dan heb ik geen idee

suc6

zat de s-video kabel in de tv
soms kan je kloon niet aanklikken als er geen verbinding is met de tv

Hoi,

Zit met het zelfde probleem. Mij is verteld dat ik een gele tulp stekker, een scart met svideo en tulp ingangen en een stekker met aan de ene kant tulp en de andere svideo nodig heb. Heb ook alles aan gestolen zoals verteld. De svideo stekker in de videokaart aan deze stekker de gele tulp en die in de scart. Maar wat of ik ook probeer geen suc6.

Moet de tv niet op een EXT1 kanaal of gaat dat vanzelf net zoals bij een standalone dvd speler?

Wat doe ik fout.

Grtz,
Jacqueline

ik sluit de s-video van de laptop rechtstreeks aan op de s-video van de tv. Voorlopig ben ik nog maar niet met scart etc. aan de gang gegaan, dit maakt het probleem alleen maar groter ben ik bang. Ik kan het beeld klonen, en je moet inderdaad de tv op extern zetten. Meestal is dit een van de video-kanalen, bv extern-front o.i.d.

Nog iemand andere ideeën?

dank, Jeroen

Ik heb dat ook eens geprobeerd.
Met het door de fabriek bijgeleverde kaartje kan je het vergeten, slechte kwaliteit.

Heb je een goeie kabel, dan zet je je resolutie op 800x600.
Daarna sluit je de zooi aan, zet je TV op video kanaal, of extern-1, en je laat in de eigenschappen van je vidkaart een scherm detecteren.
Je TV zal dan vanzelf beeld moeten geven.

wat bedoel je met het kaartje van slechte kwaliteit. De videokaart levert het signaal toch? Dit is een geen goedkoop kaartje dacht ik! De handelingen die je beschrijft heb ik al eens geprobeerd, zonder succes helaas. Ik ben nu op zoek naar een handleiding voor de videokaart maar ook dat lijkt nog niet zo eenvoudig! Iemand ideeën?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan