S-Videokabel van computer naar tv geeft zwart/wit beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikzit

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2006
Ik heb een Geforce 8600 GT en wil die verbinden met mijn tv m.b.v. een S-videokabel (die aan de tv wordt aangesloten op een scart). Nu krijg ik het beeld van mijn pc wel op de tv maar alles is in zwart/wit.

Ik heb al enkele dingen geprobeerd die ik op internet vond:
1) Instellingen naar PAL zetten
Telkens ik dit probeer verdwijnt het beeld van mijn tv totdat ik dit terug naar ntsc zet.
2) Instellen dat de kabel aan de tv verbonden is via scart.
In mijn instellingen kan ik enkel kiezen voor S-video.

Weet er iemand een oplossing?

mvg
Sander

Je hebt een verkeerd S-Video kabeltje.
Ik weet niet exact waar het door komt, maar ik heb dit ook al eens gehad.
Ik heb toen een ander kabeltje gepakt en het probleem was opgelost.

Suc6!

Bij mij was het probleem opgelost door een adapter van s-video naar composite te gebruiken en de tv dan aan te sluiten via die aansluiting. Hieronder een heel topic hierover op tweakers.net met daarbij meteen een foto van zo'n adapter. (tegenwoordig zit deze meestal al bij je videokaart)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/482538#waarko

Het heeft er iets mee te maken dat je tv niet goed overweg kan met s-video signaal, maar wel composite (als ik het me goed herinner).

Het heeft er iets mee te maken dat je tv niet goed overweg kan met s-video signaal, maar wel composite (als ik het me goed herinner).

Ben ik het niet mee eens..
Ik heb mijn S-Video kabeltje een aantal keren gebruikt op exact dezelfde configuratie en dat deed het gewoon.
Toen ik in diezelfde configuratie weer op mn TV inprikte kreeg ik alleen zwart wit
Dit bleek dus te komen door een storing in het kabeltje,
maar inmiddels gebruik ik ditzelfde nog steeds voor verschillende andere toepassingen en daar geeft hij geen enkel probleem.

Maar goed,
de oplossing van het adaptertje is inderdaad een goede.

Opgelost

Ben zo'n adaptertje gaan halen en het probleem is opgelost.

Bedankt!

Ben ik het niet mee eens..

Helemaal zeker weten doe ik dat ook niet, dit was volgens mij meer het geval bij mijn tv (lees: el cheapo beeldbuisbak). Deze had dan ook geen s-video aansluiting. Ik probeerde s-video (zat bij de videokaart) via een scart-adapter, maar dat ging niet. Via composite, die mijn tv wel had, ging het prima. (dit slechts ter verheldering van mijn opmerking :D)

Goed dat het nu wel werkt in ieder geval. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan