S2003 Users programma's instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

maikel123

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2006
Berichten
176
hallo,

was in VMware bezig met windows server 2003 enterprise edition EN, ga in de zomervakantie server thuis instaleren.

had al een domein opgezet DHCP en DNS draaien.
had ik al folder rediriction gedaan in de group policy.

maar mijn vraag is waar kan ik instellen dat een gewoone user programma's kan instaleren op hun computer terwijl ze ingelogd zijn op domein.

alvast bedankt voor de moeite

Groetjes Maikel,
 
Wat wil je precies? Bijvoorbeeld dat alle domeingebruikers automatisch lokale administrator zijn op hun eigen systeem?

Tijs.
 
nou het is voor thuis dus als mijn zusje iets wil instaleren dat ze dat gewoon kan doen zonder iets van admin rechten in beeld te krijgen.
 
Ok, dus lokale admin op elk werkstation voor de domein-gebruikers.

Dat kan via Groepsbeleid.
1. Zet alle werkstations in een andere dan de OU van de domeincontroller (dat gebeurt standaard al, dus waarschijnlijk niet nodig om aan te passen).
2. Installeer de GPMC (link) op de server
3. Start GPMC, maak een nieuw groepsbeleid, en link die aan de OU waar de werkstations staan.
4. Edit dat groepsbeleid, blader in het groepsbeleid naar Computer -> Windows Settings -> Security Settings -> Restricted Groups -> Rechtsklik -> New Group -> Administrators invullen en Ok drukken -> Add knopje in Members of this group -> Domain Users invullen en enkele malen Ok drukken. Verlaat de GPMC.
5. Start -> Uitvoeren -> cmd /k gpupdate /force
6. Herstart de werkstations voor het snelle effect.
7. Kijk na op 1 werkstation of de groep Domain Users nu inderdaad in de lokale groep Administrators zijn opgenomen:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k net localgroup administrators

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan