SA:MP Server - niet door Firewall en/of Router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oh, sorry dat ik dat er niet bij heb gezet.
Maar daar staat hij dus niet bij.
Het is de Sitecom WL-322 en staat er dus niet bij.
Maar ik denk dat die wel door de Router heen komt, maar de FireWall blokkeert hem en heeft niks in log.txt, ik gebruikte eerst McAfee maar als je daar de poort en het programma toegevoegd had, blokkeert die hem nog steeds (dat staat in de log).

Dus McAfee werkt niet.
En Windows Firewall heeft niks in de log waar ik dus ook niks aan heb.

...
 
De standaard Windows firewall heeft daar geen problemen mee, althans ik heb nooit iets hoeven te doen aan de firewall, terwijl er bij mij een aantal porten geforward zijn. Dat is overigens de reden waarom ik alleen nog maar de windows firewall gebruik. Vroeger gebruikt ik ook een aparte firewall (heb zowel die van Norton als die van Zonealarm geprobeerd) en beide gaven grote problemen bij het on line gamen. Zou me niets verbazen dat de Mcafee firewall de veroorzaker van het probleem is. Mijn advies: disable de Mcafee firewall en gebruik de standaard Windows firewall. Die is goed genoeg en geeft aanzienlijk minder problemen dan al die andere.
 
Die gebruik ik ook nu. Maar sinds gister kan ik nu ook al geen SA-MP meer spelen, behalve als ik LAN server maak. En ik kan wel spelen als ik Firewall uit zet. :(
 
Sorry, maar ik was vergeten te zeggen dat je bij de Windows firewall handmatig porten open kunt/moet zetten. Ga naar Start-Instellingen-Configuratiescherm-WindosFirewall en dat de tag Uitzonderingen. Daar zie je een schermpje waar je poorten kunt toevoegen die open gezet moeten worden.

Waar je ook aan moet denken is dat als je een port forward in de router dat je dat dan doet naar een specifiek intern IP-nummer, zijnde het IP-nummer van de PC waar je wilt gamen met die specifieke poort. Nu hebben de meeste mensen hun router op DHCP staan wat wil zeggen dat de router dit interne ip-nummer toewijst. Als je de router reset en/of de aan/uit zet worden die interne IP-nummers opnieuw uitgegeven en is de kans groot dat je gaming PC een ander Ip-nummer heeft en dan werkt de port forwarding niet meer. Check dus even wat het Ip-nummer van je gaming PC is en vergelijk dat met het IP-nummer waar je de port naartoe heb geforward. DE oplossing hiervoor is overigens om geen dynamische Ip-toekenning te gebruiken , maar een fixed IP-nummer voor die PC in te voeren.
 
Ik heb een standaard IP en alles geforward naar dat IP enzo. Maar nu snap ik gewoon niet dat SA-MP het niet doet! Hij staat erbij als 'Uitzonderingen'. :( ??

Oh hij doet het weer (geen idee waarom). !! :D

Alleen die server nog. :(
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je dan met de hand in de Firewall de betreffende poorten open moet zetten (zie mijn vorige bericht hoe dat te doen).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan