SACD werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thei56

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2009
L.S.,

Ik heb onlangs mijn eerste SACD (best of Simple |Minds) gekocht. Het is een hybride sacd.
Mijn SA(cd)/dvd speler is een Denon 3930 en mijn versterker een Denon AVR 3808.

Nu kun je op de speler kiezen welk formaat hij moet afspelen. Bij de keuze multi of stereo zou hij van de HD laag moeten spelen en dus SACD moeten weergeven. De display van de speler herkent in beide gevallen dat het een sacd betreft, echter ik kan geen enkel geluid horen. Bovendien geeft de versterker aan dat hij een analoog signaal ontvangt (?)
Stel ik de speler in op cd dan krijg ik wel geluid maar er gaat geen sacd indicatie aan (wel cd). De versterker geeft dan aan dat het een analoog en PCM signaal betreft.

Speler en versterker zijn aangesloten mbv een hdmi kabel.

Wat is er mis?

Gaarne advies. Bedankt alvast, Thei

Ik denk dat je de speler digitaal aan moet sturen, dit kan bijvoorbeeld met een zg optische kabel of coaxiale kabel.
Heb het idee dat HDMI meer gericht is op beeld .....

Hoi,

De richting was wel goed, maar zowel de optische kabel als de coaxiale kabel bieden geen oplossing.
Je moet deze apparatuur met de zgn I-link kabel verbinden. En je moet dan zowel de dvd speler als de versterker via de menu's op de correcte wijze instellen. Daarbij is de handleiding onontbeerlijk. Maar let op, door het aansluiten van de i-link kabel treden bij gebruik van zones beperkingen op (zie handleiding).

M.a.w. ik kan nu SACD luisteren, prachtig.

Groeten Thei

Een rare vraag misschien maar, als je de speler nu analoog had aangesloten ( de 5.1 tulp aansluiting) zou die het dan ook doen?

Ik meen mij nu pas te herinneren dat ik mn vorige speler op die manier had aangesloten daar ik toen géén digitale ingang had, maar wel die analoge.

Veel luisterplezier, zal wel lukken qua componenten...

Offtopic: welke speakers heb je aangesloten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan