Safari, Normaal dat die 800 MB verbruikt???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcell96

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
hoi helpmijers,
ik heb al eigenlijk sinds dat ik safari (browser van apple) gebruik iets raars met safari (misschien rare zin:D)
als ik wat zit te browsen (meestal 3 tabbladen open) gebruikt safari 800 MB van mijn Ram geheugen:(
daardoor wordt mijn laptop 16 graden warmer:eek:
dat vindt ik echt raar.....

hoort dat?

ik weet dat google chrome echt snel is maar sommige websites werken er niet op dus dat is geen optie:rolleyes:
welke raden jullie mij eigenlijk aan? eentje die snel is, alle sites wel kan openen en zo'n functie heeft dat je veel
faforieten kunt opslaan en die bekijken als je hem aan zet? (zoals op safari)

alvast bedankt,

Marcell

wat bedoel je eigenlijk met die zin?

meestal als er iets mis is is dat dan dat de site dan niet goed word geupdated zeg maar,
bv nu tv gids blijft dan soms haken bij een tijd terwijl hij door moet gaan, of voor school hebben
we een site waar roosterwijzegingen staan die dan extra laat er pas op komen op chrome.

maar kun je op google chrome ook meer faforieten opslaan dan alleen dit schermpje>
chromee.jpg

er zijn meer dan genoeg browsers ik moet zelf zeggen dat ik chrome al een hele poos gebruik en er nog nooit probleemen mee heb gehad

als het goed is heb je een poosje geleden een progje binnne gehaald waardoor je webrowsers kan downloaden had iets te maken met de alleen heerschappij die windows met zijn webrowser had daar kun je vast wel een paar mooie uit kiezen

of voor school hebben
we een site waar roosterwijzegingen staan die dan extra laat er pas op komen op chrome.

Dat komt omdat de de site dan nog in de cache van chrome zit en daarvan wordt uitgelezen denk ik.
Druk op ctrl+F5 of shift+F5 dat herlaad die de pagina zonder deze van je cache uit te lezen ;)

maar kun je op google chrome ook meer favorieten opslaan dan alleen dit schermpje?

Als je meer pagina's bezoekt komen er vanzelf meer bij.
Maar wanneer je je browse gegevens wist gaan deze pagina's weer weg.

ik heb al iest uitgevogeld met chrome,
ik heb nu zo'n strookje met bladwijzers;)
maar ik heb een bladwijzer van http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php/262-Laptop gemaakt,
en heb de bovenste 2 topic's gelezen maar ze blijven donkerblauw alsof ik ze nog niet heb gelezen:confused:
ook bij http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php/32-Aankoop-nieuw-systeem-Upgraden blijft de bovenste topic donker blauw,
en als ik de laptop opnieuw opstart blijft dat ook gewoon staan....
dat ctrl+f5 werkt wel maar dan moet ik dat dus bij elke site elke keer weer opnieuw doen?

(ook hier: http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php/8-Overige-browsers eigenlijk elke forum dus:( )

Laatst bewerkt:
ik gebruik chrome ook maar ik heb nog nooit zo iets vaags gehoord

nu clear ik ook vaak de cache etc. maar dan nog

Laatst bewerkt:
kan iemand hier nog op antwoorden: Safari, Normaal dat die 800 MB verbruikt???

het is eigenlijk ong 223 MB bij opstarten
en bij chrome is het 22 mb bij opstarten
dus zit wel veel verschil tussen

kan iemand hier nog op antwoorden: Safari, Normaal dat die 800 MB verbruikt???

het is eigenlijk ong 223 MB bij opstarten
en bij chrome is het 22 mb bij opstarten
dus zit wel veel verschil tussen

Het zal dan blijkbaar verschillend zijn per browser.

ok,
bedankt allemaal,
ik denk dat ik toch gewoon safari blijf gebruiken omdat die gewoon heel handig is en ik er erg aan gewend ben:p

is er trouwens een oplossing voor het vastlopen van safari?
gebeurt minimaal 1 keer per dag en zou wel fijn zijn als dat niet gebeurt

ok zal het proberen:thumb:

het wekt tot nu toe!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan