Safira wil opstart pagina niet openen, blijft daarop hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvthiel

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2012
Berichten
48
Mijn PC heeft een Intel Core 6600@2.40 Ghz met 4 MB RAM. Is 64 bits en wordt bestuurd door Windows 7 Home Premium service pack 1.
Al geruime tijd kon ik mijn I-phone niet meer synchroniseren met de computer via Itunes. I-tunes kon geen verbinding meer maken met de Store.
Nu blijkt dat Safari niet werkt. Heb Safari nu eerst van de computer gedeinstalleerd en daarna opnieuw geinstalleerd. Helaas wordt de startpagina niet geopend. Hij blijft daar na zoeken. Wanneer ik tussendoor een ander pagina opstart is dit heel traag, omdat hij blijft zoeken naar de startpagina. Mogelijk dat u raad weet. In de firewall worden noch I-Tunes of Safari geblokkeerd. Ik heb al verschillene malen I-Tunes opnieuw geinstalleerd, doch ook zonder succes. Ik heb de probleem beschrijvingen van I-Tunes nagenoeg allemaal uitgeprobeerd. Volgens mij zit de fout daarom in Safari.
 
Hallo cvthiel. Probeer eerst deze eens
Cache wissen in Safari.
  1. Ga naar het vervolgkeuzemenu Safari.
  2. Selecteer Voorkeuren.
  3. Klik op het pictogram Beveiliging in het bovenste venster.
  4. Klik in het dialoogvenster Beveiliging op Bladwijzers.
  5. Klik op Toon cookies.
  6. Klik in het dialoogvenster Cookies op de cookies van een bepaalde website en klik vervolgens op Verwijder. Als je alle cookies wilt wissen, klik je op Verwijder alles.
  7. Klik op Gereed.
 
Helaas kom ik nog niet toe aan het vervolgkeuze menu in Safari. Wanneer ik het programma opstart krijg ik in de adresbalk het volgende staan: http://www.apple.com/nl/startpage.
Hierna begint het blauwe cirkeltje van de cursor te draaien.
Het cash geheugen kon ik wel leeg maken dmv met de rechtermuisknop op het witte veld te klikken en dan de knop control-alt-E in de drukken.
Helaas ik kom nog niet verder.
 
Oh, dan deze eens bekijken. klik dit is een helpje voor safari, bovenin staan nog veel meer linkjes en mogelijk probleemoplossingen. surf daar eens rond.
 
Ik heb alles afgezocht in de site van Safari. Ik dacht dat ik misschien het probleem gevonden had en dat het aan Google-Chrome lag. Dit verwijderd, doch helaas. Hierna hem ik safari aangemeld in de firewall als zijnde een programma dat het netwerk mag gebruiken. Ook dit heeft het probleem niet geklaard. Er zit ergens een blokkering, maar waar.
 
Mhh listig en deze, je kan is je home en power knop 10sec ingedrukt houden. Pproberen kun je het altijd. Is dit wat.
 
Ik krijg nu ineens : Safari kan de server niet vinden
Safari kan de pagina : http:// .......... niet openen omdat de server onvindbaar is.

Ra rahoe is het mogelijk, want ik kan gewoon op internet
 
Dus het is kennelijk gelukt of zit er nog iets niet goed.
 
Mhh wel listig. Symptomen: Beveiligingssoftware die niet door Apple maar door andere bedrijven (andere fabrikanten) werd gemaakt, kan voorkomen dat iTunes en andere Apple-programma's een verbinding maken met Apple-servers of -bronnen op uw computer. De symptomen zijn onder andere de volgende:

Klik en lees verder.
 
Ik heb een ding gevonden, alleen weet ik de oplossing nog niet.
I-Tunes geeft nu bij diagnostische test: Veilige verbinding met I-Tunes Store mislukt. Dit zal wel het zelfde zijn bij Safari.
Ik dacht dit te kunnen vinden bij internetopties/beveiliging, maar heb niets ontdekt wat daar mee te maken zou hebben.
 
Ik gebruik trouwens het antivirus programma van Microsoft. Microsoft Essentials/
 
Voor het vele werk wat je al gedaab hebt voor mij wil ik je heel hartelijk bedanken.
Maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik kan niet met I-tunes noch met Safari op internet
 
Dank je wel en graag gedaan. Ongelooflijk, mhh en zeer listig dat het nog niet goed is. Het zit kennlijk toch ingewikkelder in elkaar. Toch keek ik nog eens verder en vond deze nog. Klik

En succes. ;)
 
Manamana je bent geweldig. Het probleem is nu werkelijk geheel opgelost. Ik ben enige jaren licentiehouder geweest van PCtools. Dit heb ik stop gezet in het begin van dit jaar. Ik dacht de software goed verwijderd te hebben. Toch is daar iets van achter gebleven. Met een Uninstaller de rest verwijderd en alles is opgelost met Apple. Nogmaals hartelijk bedankt
 
Oh oke, geweldig om te lezen en hardstikke tof dat het is opgelost. Nu kun je weer lekker van alles doen. En jij ook bedankt voor de terugkoppelingen. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan