Saldo zien in formulier

• Onderwerp starter Onderwerp starter JTMT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JTMT

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
Goede morgen,

Ben een prive boekhoud progje aan het maken in acces. Ik wil graag het saldo iedere keer als er een boeking is gedaan, gelijk onder in het form zien. Van alles geprobeerd, ook op het forum gezocht maar ik kom er niet uit. Bij voorbaat dank, Jan

Knipsel.JPG

Ik snap dat het niet werkt, want dat kan zo ook niet, maar ik snap niet wat je wél wil. Als je op een formulier velden wilt optellen, moet je die formule in de voettekst van het formulier zetten. Waarom je daarbij DSUM gebruikt? Geen idee, is ook helemaal niet nodig.

Ik heb het formulier wat aangepast. Ik heb nu twee velden een voor inkomsten en een voor uitgaven.

Nu werkt de formule =som([inkomsten])-som([uitgaven]) wel, maar ik zou dit willen doen met criteria.

Zoals onder 'rekening' staat een veld met keuze menu voor welke bank.
Ik wilde dan als ik een boeking doe gelijk het saldo weten van de betreffende bank.
Ik hoop zo een beetje meer duidelijk te zijn met wat de bedoeling is.
Gr Jan

Kun je er niet veel beter een voorbeeldje bij doen? Aan dat plaatje hebben we niet zoveel. Ik weet bijvoorbeeld niet of je een enkelvoudig of doorlopend formulier gebruikt. Ik zie dat je de criteria met de hand hebt ingevuld, maar dat kun je veel beter in de koptekst doen van het formulier. In een doorlopend formulier kun je in de voettekst dan gelijk de juiste uitkomst zien. Maar niet als je een enkelvoudig formulier gebruikt. Of zet je formules in de query.

Zonder de db te zien zeg ik: niet doen. Je schoffelt daarmee de integriteit naar de molshoop. Dat soort gegevens hoort in één veld (keuzelijst) thuis.

Zonder de db te zien zeg ik: niet doen. Je schoffelt daarmee de integriteit naar de molshoop. Dat soort gegevens hoort in één veld (keuzelijst) thuis.

Dat staat ook onder rekening (keuzelijst)
Ik bedoel onderaan een voor ieder saldo (kas-ING-ABN)

Veld=tekstveld :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan