Saldo

Status
Niet open voor verdere reacties.

pommeke

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Ik vroeg me al af wanneer je tegen dat probleem aan zou lopen Een saldo berekening op basis van DSUM moet de jaren meenemen in de berekening, anders krijg je de totaalwaarde. Verander allereerst het veld Jaar in de tabel Factuur naar numeriek (waarom heb je dat overigens nodig? Je hebt al een veld factuurdatum, dus je weet het jaar van de factuur....) en pas dan de query als volgt aan:
Code:
SALDO: [Verlof]-DSum("[Afwezig]";"Factuur";"[Jaar]=" & Year(Date()) & " AND [KindNR]=" & Nz([Kind Tabel]![KindNR]))
Zonder het veld Jaar ziet de formule er zo uit:
Code:
SALDO: [Verlof]-DSum("[Afwezig]";"Factuur";"Year([Factuurdatum])=" & Year(Date()) & " AND [KindNR]=" & Nz([Kind Tabel]![KindNR]))
Michel

Hallo,

Ik heb ze beide gebruikt, maar het werkt niet.
Als ik een nieuw factuur maak, voor een nieuw jaar, blijft hij het saldo nemen van het jaar ervoor ipv terug te gaan naar het begin saldo

Ik heb 'm uitgeprobeerd, en bij mij werkt hij wel. Wat versta je in dit geval onder Saldo? Want je moet het Verlof uiteraard ook weer met de standaardwaarde laten beginnen, dus dat moet neem ik aan ook worden gereset.

Ik heb 'm uitgeprobeerd, en bij mij werkt hij wel. Wat versta je in dit geval onder Saldo? Want je moet het Verlof uiteraard ook weer met de standaardwaarde laten beginnen, dus dat moet neem ik aan ook worden gereset.
Saldo = aantal dagen verlof resterend.
Voorbeeld: Kind a krijgt 15 dagen verlof.
Tijdens het jaar worden er dagen afgetrokken als het afwezig is en wordt
het saldo aangepast.
Als er een nieuw jaar is, moet het saldo dus terug op 15 worden gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan