Samanathon.com to instaal microsoft office in ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinvb

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Berichten
599
Een goede middag allen,

Is er ook een Nederlandstalige omschrijving van het installeren van microsoft office onder het besturingssysteem Ubuntu???? Hoor graag of er een Nederlandtalige uitleg is op het internet.

Groet,
Reindert
 
De versies van ms office die ik ken doen het niet of matig met wine onder linux.
Misschien dat dat komt omdat ik zelf een 64 bits installatie draait.
Als je wine geinstalleerd hebt is de procedure hetzelfde als onder windows.
Anderen hebben er weer andere ervaringen mee schijnbaar: http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=31

Overigens is openoffice.org een prima vrij alternatief.
 
De versies van ms office die ik ken doen het niet of matig met wine onder linux.
Misschien dat dat komt omdat ik zelf een 64 bits installatie draait.
Als je wine geinstalleerd hebt is de procedure hetzelfde als onder windows.
Anderen hebben er weer andere ervaringen mee schijnbaar: http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=31

Overigens is openoffice.org een prima vrij alternatief.

Hoi Dropl,

Ik heb er ondertussen iets meer over gelezen van de mogelijkheden voor Windows office onder Ubuntu van Linux. Ik heb ook gelezen van wat jij hier zegt en dat het niet altijd probleemloos zal werken. Ik wacht wel tot de install party van Ubuntu want dan heb ik openoffice erin zitten wat nagenoeg hetzelfde doet als het Windows office van microsoft. Alleen moet ik even wat verzinnen voor de mail in Ubuntu. ( Ik heb al twee cd`s klaarliggen voor de Ubuntu install party. Beide cd`s hebben een opslag van 4,7 GB, dus das planty opslag voor mijn aanstaande Ubuntu besturingssysteem:) ) bedankt voor je uitleg Dropl :thumb:

Groet,
Reindert Ubuntu freak
 
Mailen kan met Mozilla Thunderbird, Evolution, KMail en nog 20 andere programma's.
Overigens installeer je ubuntu van een cd'tje en kan je daarna alle software die je wilt hebben gewoon van de servers van ubuntu installeren. Hier vind je alvast een overzicht wat te krijg is: http://packages.ubuntu.com
 
Mailen kan met Mozilla Thunderbird, Evolution, KMail en nog 20 andere programma's.
Overigens installeer je ubuntu van een cd'tje en kan je daarna alle software die je wilt hebben gewoon van de servers van ubuntu installeren. Hier vind je alvast een overzicht wat te krijg is: http://packages.ubuntu.com

Hoi,

Ik ga alles over Ubuntu inlezen:) En mozilla thunderbird heb ik inmiddels al gedownload:) Alleen nog de instelling ervan maar hopenlijk wel met hulp van het Ubuntu team in Den Haag want ik ben geen kei met het instellen van een compleet nieuwe e-mail:(. Ik kan niet wachten totdat Ubuntu op mijn schijf staat :) Werderom dank voor je steun aan een beginnend linux wonder:thumb: En hopenlijk geef jij mij een beetje steun over hetgeen ik moet bij loaden van je lijst, want er staat echt veel ppppfffffffffffffffffffffffffffffff

Groet,
Reindert
 
Laatst bewerkt:
Mailen kan met Mozilla Thunderbird, Evolution, KMail en nog 20 andere programma's.
Overigens installeer je ubuntu van een cd'tje en kan je daarna alle software die je wilt hebben gewoon van de servers van ubuntu installeren. Hier vind je alvast een overzicht wat te krijg is: http://packages.ubuntu.com

Hoi,

Ik heb even gekeken naar die downloads van jou lijstje, en sommige zijn wel erg giga, kan mijn laptop dat wel aan?? Ik hoop van wel want ik zag een download van wel 76898 kb??? Ik zal terzijnertijd wel leren wat ik allemaal nodig heb om Ubuntu draaiende te houden.

Groet,
Reindert
 
Dat zijn pakketten die je KAN installeren.
Niemand zal je verplichten alles te installeren.....
 
Dat zijn pakketten die je KAN installeren.
Niemand zal je verplichten alles te installeren.....

Hoi Droplu.........:)

Ik heb net ook even gekeken naar dat openoffice.org. Het is nagenoeg het zelfde als Windows office. Het geen ik het meeste gebruik is excel. Ik reken heel veel met dit programma. En wat ook een mooi punt is, is het feit dat je ook hier de bladen als mail kunt verzenden:). Ik kom er vanzelf uit over een poos hoe Ubuntu en zijn makkers gaan draaien op mijn laptop Dropl. Zal wel goei gaan:)

Groet,
Reindert de expert :)
 
Installeren van Microsoft office 2003 op Ubuntu 9.04

Hiervoor moet je Ubuntu op een PC hebben draaien. Als je Ubuntu hebt, is dat hoogstwaarschijnlijk het geval.

Installeren van 'wine'
Toepassingen --> installeren/verwijderen

In de categorie 'alles' zoeken naar 'wine'
Een vinkje voor Wine Microsoft Windows Compatibility Layer zetten,
klikken onderaan op 'wijzigingen doorvoeren', 'toepassen' , en het wachtwoord invoeren. Hiervoor moet de computer met het internet verbonden zijn. Het ophalen duurt een paar minuten, met een adsl verbinding.

Als de installatie klaar is, 'sluiten' kiezen om de installatie te beeindigen.

De CDROM van Microsoft Office 2003 in de CDROM drive leggen. Na even verschijnt een icoon op de desktop die MSOffice2003NL heet. Deze dubbelklikken, en het bestand 'SETUP.EXE' zoeken. Dit bestand aanklikken met de rechtermuistoets, en kies de optie "Openen met Wine Windows programmalader".

Hierna gaat de installatie grotendeels hetzelfde als onder windows.

Na het invoeren van de productcode, volgt een scherm waar u uw naam initialen en bedrijf kan invullen. Hier staat in twee vakjes:
"Change preferred owner in ~/.wine/system.reg"
Dus die laten we onveranderd. Wel vullen we initialen in.​

De volgende schermen accepteren we de gebruikersovereenkomst, en kiezen we een volledige installatie.
het laatste installatiescherm vraagt of we op internet naar updates willen zoeken, en ddat doen we niet. 'Voltooien' dus.​

Hierna werkt Office 2003 op Ubuntu, als alles goed is.
Via het menu Wine --> programma's --> Microsoft office vindt u Word, Excel, Powerpoint etc. Bij de eerste keer opstarten vraagt het programma om een gebruikersnaam.
 
Je kunt ook Play On Linux gebruiken, da's een makkie!:thumb:

Met vriendelijke groeten,

Jobbes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan