Samba 3 als applicatie update server?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lccookie1992

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2010
is het mogelijk om met samba 3
alle gebruikers in het domain een update van bijvoorbeeld pandion te geven ?
misschien met group policy?

Gebaseerd op je korte info is het korte antwoord 'Ja'.

Je volgende vraag wordt waarschijnlijk 'Hoe?', maar daarvoor hebben we toch veel meer inzicht in je netwerk opzet nodig.

stuk of 40 computers
zitten allemaal in het domain
loggen ook allemaal in met beperkte rechten

wat voor info heb je nog nodig ?

Als ik het goed zie dan heb je het hier over een Windows AD domein. Ik gok dat je geen andere beheertools voor AD en software distributie hebt dan hetgeen door Microsoft standaard wordt meegeleverd. Ik gok verder ook dat je AD en Samba server in hetzelfde netwerk hangen en beschikken over voldoende bandbreedte richting de gebruikers.

Zoek uit hoe het updateproces van Pandion verloopt. Gebruik je de update feature van de software zelf, wil je updates distribueren of een volledige nieuwe installatie?
Ik gok dat je in het geval van Pandion gaat kiezen voor een volledig nieuwe installatie.

Dan wordt het scenario als volgt:
-Maak een gedeelde map op de Samba server met rechten voor de gebruikers die de software mogen gebruiken
-Maak een groep in AD met gebruikers van de software
-Maak een installatiescript voor de software en plaats dit op de fileserver
-Maak een GPO die de software koppelt aan de juiste gebruikers
-Verwijder de oude software van de samba server en GPO

kan het niet volledig via de samba?
of moet er perse een windows 2008 komen in het domein?

me vorige instalatie script was in vbs maar maakte gebruik van {TAB} enzo...
is er ook een manier die makkelijker te onderhouden is zoals bijvoorbeeld avg
want avg wijzigd zijn setup volledig na elke nieuwe subversie...

de mensen waarvoor het bedoelt is wilen er wel wat voor doen maar geen extra personeel voor hoeven aanmen om een houtje touwtje script te maken :P

Laatst bewerkt:
Het feit dat je zelf in je eerste post Group Policy noemt, impliceert dat je al een Windows domein controller hebt. Samba kent namelijk geen Group Policy.

Het kan wel volledig met Samba maar dan wordt het scripten. De distributie blijft zoals ik eerder beschreef. Maar je zult dan ook de softwaredistributie via het loginscript van de gebruiker moeten gaan organiseren. Hier kleven nogal wat haken en ogen aan, maar het kan wel voor een klein beperkt aantal applicaties.

ik heb het al voor elkaar dat een script draait zo dra een gebruiker ingelogd is dat werkt

maar ik neem aan dat het makkelijkste is een windows 2008 aanschafen of in iedergeval virtueel laten draaien

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan