Samba

Status
Niet open voor verdere reacties.

rdirksen

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Door omstandigheden (systeemdiskcrash) ben ik gedwongen om mijn fileserver opnieuw in te richten met Fedora 7 en Samba 3.
Ik heb een Aantal XPpro PC's die bij het inloggen gebruik maakten van de SambaServer als Domain Controller. Ik krijg het configureren van de nieuwe Samba niet voor elkaar.
De directory voor Netlogon is world read write.
Ik heb de firewall en SELinux al gedisabled zodat daargeen beperkingen worden opgeworpen.
Je kunt een XP Client op 3 manieren bij de Samba PDC aanmelden: Handmatig, via Servermgr en automatisch.

Als ik een XP PC in het domein wil opnemen moet ik een username (met systeemprivileges) en password opgeven om op de Linux server een machineaccount aan te laten maken. Als ik daar root en het rootpassword invoeg krijg ik als foutmelding:
Aanmeldingsfout: onbekende gebruikersnaam of onbekend wachtwoord.

Als ik probeer om de PC via de ServerMgr op te nemen:
Select domain -> ok
krijg ik als foutmelding
Toegang geweigerd.

Ik kan handmatig een machine account aanmaken, maar als ik op een client wil inloggen krijg ik de melding dat de Domain Controller niet beschikbaar is.

Wie heeft er een goed idee?

opnieuw aanmelden op het netwerk of de kabels opnieuw patchen en kijken of die pc's hun netwerk kaart wel geinstaleerd is kijken of je DNS wel goed staat van het het netwerk en het netwerk adress de nick, heb je de ip handmatig wel aan de pc's gegeven ( via de server )

Laatst bewerkt:
opnieuw aanmelden op het netwerk of de kabels opnieuw patchen en kijken of die pc's hun netwerk kaart wel geinstaleerd is kijken of je DNS wel goed staat van het het netwerk en het netwerk adress de nick, heb je de ip handmatig wel aan de pc's gegeven ( via de server )

De PC's zien elkaar wel en zien ook de server. in de verkenner, volledig netwerk, microsoft windos netwerk, het domein en de onderliggende PC's zijn zichtbaar.
Daarmee ga ik ervan uit dat de bekabeling en de netwerkkaarten niet de oorzaak zijn.
Binnen dit netwerk wordt gebruik gemaakt van NetBios names dus DNS heb ik niet draaien, niet in de oude situatie, dus ik verwacht niet dat ik die in de nieuwe situatie nodig heb.
De PC's krijgen netjes een IP adres van de DHCP server die draait op de firewall, dus IP adres is geen probleem.

Naar mijn mening zit het probleem in de configuratie van Samba. Dat is de grote wijziging in het hetwerk.

ik ken dit probleem ik had het ook toen met een server inrichten op school.
Maar weet niet meer precies hoe ik dit had opgelost.
maar ik dacht waar je de ipadressen insteld en daar ken ook de mac adressen in vullen hier moet je rekening houden met de klasse adressen ( DNS scope )

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan