• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samen in één excel-sheet werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lauke

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2010
Berichten
58
Hallo collega excellers,

Ik denk dat ik het antwoord op mijn vraag al weet, maar wil het zeker weten dat ik niets over het hoofd zie.

We werken hier met Office 2010.Een collega van mij komt aan mijn bureau en verteld dat ze in het verleden wel eens gelijktijdig met iemand anders in één Excel-sheet gewerkt heeft (op twee computers dus). Of dat nog kan en hoe dat dan moet?

Mijn eerste reactie is dat dit niet mogelijk is en dat ik het eerst naar een Google-Docs achtige omgeving zou gaan als je dat echt zou willen, maar ben er niet echt zeker van.

Dus daarom de vraag op dit forum:

Is het mogelijk gelijktijdig in één Excel-sheet te werken en zo ja hoe dan?
 
Ja, dat kan door de sheet te delen. Ik heb een Engelstalige versie, dan zit het onder "Review" > "Share Workbook"
 
Hallo Peter B,

Dank voor je antwoord.

In de NL-versie (Excel-2010): "Controleren" en "werkmap delen".

Weer iets geleerd, we gaan er mee aan de slag!
 
Let wel op, het is (nog steeds) een onbetrouwbare functionaliteit. samen on-line een bestand bewerken werkt veel beter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan