• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

samengestelde artikels

Status
Niet open voor verdere reacties.

devisscher

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jan 2012
even proberen om het goed uit te leggen.
Wil een programma maken in excel om offertes te maken, en dit met samengestelde artikels.
Ik wil een m2 prijs instellen om bvb een plafond te schilderen.
Hiervoor heb ik x aantal tijd nodig en x aantal verf. Om dit te kunnen schilderen moet ik eerst de vloer afplakken, hiervoor x aantal tijd en x aantal afdek materiaal. Ik moet ook een tape langs de muur leggen, x aantal tijd en x aantal plakband.
Dit heb ik ongeveer kunnen maken met de verschillende sub pagina's van excel. (alhoewel ik het niet echt vind om het overzichtelijk te maken)
Ik heb in het totaal ongeveer 300m2 prijzen dat ik moet invoeren. Als ik mijn eerste pagina (waar al mijn hoofdartikels staan) na een tijd alfabetisch rangschik neemt hij de juiste zaken niet mee van de andere sub pagina's. De code's blijven per regel gelden, en niet met het betreffende artikel.
Als er sugesties zijn om dit programma ook eenvoudiger te maken, hoor ik het graag.
Vriendelijke groet

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Even voor de duidelijkheid.
Op de eerste pagina (artikelen) vul je de artikelen in die je nodig hebt voor een project. Bij het invullen van deze artikelen moet hij de desbetreffende prijs meenemen.
Wat ik zou doen is de eerste sheet (calculatie) onderverdelen in een aantal rijen voor uren (bijv. 10). Een aantal rijen voor materiaal en materieel.
Hierin selecteer je de werkzaamheden in, je vult de tijd in en hij berekent zelf het totaal.
Je kunt bij materiaal de materiaal en materieel hetzelfde doen(heb ik nu niet erin verwerkt). Ik zou dan bij materialen Excel al uit laten rekenen wat de m� prijs is of meterprijs.

Hoop dat ik het een beetje goed heb begrepen.

Groet,

Bjorn
Bekijk bijlage voorbeeld calculatie schilder.xlsx

Bjorn,

Merci alvast voor je antwoord.
Is beetje moeilijk dit zo via pc uit te leggen, zal nog eens proberen :)

Ik heb nu een facturatie programma waar ik alles mee kan doen, enkel heb ik daarin geen samengestelde artikels. Ik heb ongeveer 300 verschillende m2 prijzen inzitten. Deze zijn allemaal manueel uitgerekend geweest. Als ik dus een werk opmeet, plafonds, muren, ramen, deuren,... moet ik dan enkel in mijn programma het aantal m2 invullen bij het juiste artikel, wat heel veel tijd bespaard in het uitrekenen van een prijs. Dus waar bvb staat "schilderen muren bolatex" zit alles eigenlijk inbegrepen (werk, verf, opspuiten van binnenhoeken,...)
Maar daar ik in mijn programma geen samengestelde artikels heb, en de verf, materiaal,... elk kwartaal enkele % opslaat, moet ik steeds alle 300 artikels manueel overlopen, en uitrekenen hoeveel de prijs naar boven gaat.
Met elke grondstof eerst appart te plaatsen kan ik mijn prijzen veel vlugger aanpassen.
Ik zou dus eigenlijk elk artikel volledig moeten kunnen opsplitsen zodat als de verf 3% opslaat, ik enkel de prijs van de verf moet aanpassen / wanneer de tape opslaat, enkel die moet aanpassen / hetzelfde voor mijn uurloon. enz...
Soms bestaat een m2 prijs uit 6 verschillende onderdelen.
Waar jij nu je calculatieblad gemaakt hebt, zou ik eigenlijk een lege pagina moeten hebben, waar ik de artikels kan opzoeken die ik enkel nodig heb voor dat bepaalde project.

devisscher,

je vraag is al meer dan 100 keer gelezen en er is nog maar één reactie gekomen.
Het is mij niet duidelijk wat de samenhang tussen je verschillende bladen is.
Als je dat wat nader zou kunnen toelichten komt er wellicht een reactie waar je verder mee kunt.

als je meer dan 300 artikels hebt, en deze zijn dan nog eens samengesteld door een stuk of 8 andere ertikels, lijkt het mij veel overzichtelijker om met verschillenden tab bladeren te werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan