• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samengestelde cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

elHakkie

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2011
Berichten
103
Beste allemaal

Ik heb een vraag.
Ik heb een bestand met samengestelde cellen. Nu heb ik het voor elkaar om daarin een sortering aan te brengen (met de optie samenvoegen en centreren)
Is er nu ook een mogelijkheid dat de lege cellen die daarmee ontstaan automatisch met de waarde van die samengestelde cellen worden gevuld

In het voorbeeld gaat het om de cellen A1-A10, A11-A18, A19-A26, A27-A36, B1-B4, B4-B7, B8-B10, B11-B13, B14-B15, B16, B18, B19-B22, B23-24, B25-B26, B27-B30, B31-B33
Het is dus de bedoeling dat de cellen A1-A10 allemaal ingevuld worden met Leon, A11-A18 met Kees, A19-A26 met Jonny enz. enz.

Ik hoop dat een beetje duidelijk is wat ik bedoel.
 

Bijlagen

  • voorbeeld sortering.xlsx
    9,3 KB · Weergaven: 36
Dan moet eerst die samenvoeging eraf

of bedoel je zo:

Code:
Sub mergeoff()
    For Each mRng In Range("a1:c34")
        Set mcl = mRng.MergeArea
        mcl.UnMerge
            For Each cl In mcl
                cl.Value = mcl.Cells(1).Value
            Next
    Next
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Antwoord

Beste Eric

Die samenstelling heb ik eraf gekregen via de optie samenvoegen en centreren
Als ik dan sorteer op kolom C blijven de cellen A1 tm C10 als blok bij elkaar
Maar als ik sorteer op kolom B blijft het niet bij elkaar
 
Reactie op antwoorden

Beste VenA & Sylvester-Ponte

VenA:
Ja dat was het eerste deel van de vraag. Het sorteren met samengestelde cellen (bleek met samenvoegen en centreren ook te gaan)
Dat was voor mij wat makkelijker te doen maar werden de cellen die samengesteld waren leeg gehouden en als ik dan op kolom ging sorteren kon ik in heel veel gevallen niet meer zien bij wie het thuis hoorde.

Sylvester-Ponte
Ja alle cellen die samengesteld zijn geweest zijn weer "gewone" (helaas lege) cellen geworden alleen de eerste cel in de serie was gevuld met de oude inhoud die in de samengestelde cel stond
De overige cellen bleven helaas leeg en die zou ik graag gezien hebben met de inhoud van de eerste cel van de serie
Het bestand waar het om gaat bevat ongeveer 4500 rijen dus om die nu allemaal met de hand te gaan vullen is ook weer zo wat
 
Extra

Beste Sylverter-Ponten

Ik weet niet zo goed waar ik die moet plaatsen.
Ik dacht als macro maar dat krijg ik niet voor elkaar
 
Eric

Beste Eric

Ik weet niet zo goed wat je met die codes bedoeld en vooral waar ik die moet bewerken
 
met code van Eric (wel macro's toestaan)
 

Bijlagen

  • voorbeeld sortering met code van Eric.xlsm
    16,1 KB · Weergaven: 37
Hoe doe ik dat zelf

Beste Sylveste-Ponten

Dit bedoel ik.
Hoe kan ik dat nu in het eigenlijke bestand gebruiken.
Maandelijks maak ik een nieuw bestand ervan
 
Het zal aan mij liggen maar ik krijg de indruk dat je er niets van wil begrijpen en dan blijft elke suggestie natuurlijk kansloos.
 
Hoi Allen

dank voor de hulp het is gelukt.

@VenA
Tja sommige zijn nu eenmaal niet zo slim als jij
 
Er staan nogal wat verschillende suggesties in de 2 draadjes. Hoe je het hebt opgelost mag niemand weten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan