Samengestelde game pc, iemand nog tips?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansenmol

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2009
Goeiemiddag!
Ik was op zoek naar een goede game computer, (denk aan spellen zoals Crysis, Left 4 Dead)
Ik heb laatst bij Alternate.nl een systeem samengesteld, en was benieuwd of jullie misschien suggesties/tips hebben. (bijvoorbeeld of er een verkeerde combinatie compontenten in zit of dat ik een grotere kast nodig heb)
Mijn Budget: €900-1100
Mijn Doel: Gamen en internetten

Dit is mijn samenstelling:

Processor: Intel Core2 Duo E8500 - 2x 3166 Mhz, 2x 3072Kb, 1333 Mhz €185
Videokaart: NVidia Geforce GTX275 - 896Mb, 448Bit, PCIe x16 v2.0 €259
Harde schijf: Samsung SH-D163A - 16/48 speed, 2 speed, Serial ATA/150, €69

Moederbord: GigaByte GA-EP43-S3L - Intel P43, 1.333MHz, 1x PCIe x16 v2.0, €79
Geheugen: OCZ 4GB 1066-555 XTC Platinum - 4096Mb, CL5 5-5-18, 2stuk(s), €49,90
Voeding: Zalman ZM600-HP - 600 Watt, ATX 2.03, ATX12V 2.0, EPS, 6x, 7x €99
Monitor: Samsung Syncmaster - 20 inch, 1680x1050 pixels, 5m/s, 1000:1 €189
Behuizing: Cooler Master Cavalier 3 - 5x,4x, ATX €69

Totaal: €1.000

Ik ben nog maar een beginner en weet er nog niet zoveel van, dus tips zijn handig.

Alvast bedankt,

Hansenmol

Goeiemiddag!
Ik was op zoek naar een goede game computer, (denk aan spellen zoals Crysis, Left 4 Dead)
Ik heb laatst bij Alternate.nl een systeem samengesteld, en was benieuwd of jullie misschien suggesties/tips hebben. (bijvoorbeeld of er een verkeerde combinatie compontenten in zit of dat ik een grotere kast nodig heb)
Mijn Budget: €900-1100
Mijn Doel: Gamen en internetten

Dit is mijn samenstelling:

Processor: Intel Core2 Duo E8500 - 2x 3166 Mhz, 2x 3072Kb, 1333 Mhz €185
Videokaart: NVidia Geforce GTX275 - 896Mb, 448Bit, PCIe x16 v2.0 €259
Harde schijf: Samsung SH-D163A - 16/48 speed, 2 speed, Serial ATA/150, €69

Moederbord: GigaByte GA-EP43-S3L - Intel P43, 1.333MHz, 1x PCIe x16 v2.0, €79
Geheugen: OCZ 4GB 1066-555 XTC Platinum - 4096Mb, CL5 5-5-18, 2stuk(s), €49,90
Voeding: Zalman ZM600-HP - 600 Watt, ATX 2.03, ATX12V 2.0, EPS, 6x, 7x €99
Monitor: Samsung Syncmaster - 20 inch, 1680x1050 pixels, 5m/s, 1000:1 €189
Behuizing: Cooler Master Cavalier 3 - 5x,4x, ATX €69

Totaal: €1.000

Ik ben nog maar een beginner en weet er nog niet zoveel van, dus tips zijn handig.

Alvast bedankt,

Hansenmol

voor een game pc zou ik toch gaan voor wat meer video gehuegen en krachtigere processor gaan, maar in theorie is alles al hoog ;)
ooit van crossfire gehoort? verhoogt het videogeugen door een 2de kaart
en als je een tijdje wacht zijn ze vast weer verder want het gaat nu momenteel heel snel op processor gebied ENZ. dus door 2 maanden te wachten kan je een betere kopen voor minder ;) het gaat nu allemaal erg snel

Laatst bewerkt:
voor een game pc zou ik toch gaan voor wat meer video gehuegen en krachtigere processor gaan, maar in theorie is alles al hoog ;)
ooit van crossfire gehoort? verhoogt het videogeugen door een 2de kaart
en als je een tijdje wacht zijn ze vast weer verder want het gaat nu momenteel heel snel op processor gebied ENZ. dus door 2 maanden te wachten kan je een betere kopen voor minder ;) het gaat nu allemaal erg snel

bedankt ;) ik ben eigenlijk aan het twijfelen tussen een dual core of een quad core.
ik heb verschillende fora bekeken, maar de een zegt dat je voor gamen een dual core nodig hebt, en de ander zweert bij een quad core :P
eventueel nog suggesties voor een (liefst niet zo prijzige) goede processor/videokaart? :)
:EDIT: Het kan idd nog wel even duren voordat ik dit systeem daadwerkelijk koop, aangezien ik nog 2 á 3 maanden moet sparen, en is het tegen die tijd aan te raden om proefversie van windows 7 te proberen? (las ik in een ander forum).:EDIT:

Hansenmol

Laatst bewerkt:
windows 7 proef kan je doen, draai ik op het moment ook(multiboot) maar ik zweer nog steeds bij Windows XP professional :D vista heb ik ook maar dat is totale bagger :P(mijn mening )

ati en Nvidia leveren goede kaarten ;)
intel en amd zijn voor de gebruiker zelf te kiezen
de een zegt intel de ander zegt amd zelf heb ik AMD maar ik heb ooit eens deze laptop gekocht toen ik niks wist :P

xp is op voorgeinstaleerde pc's(zoals de mijne) moeilijker erop te zetten maar als dat het geval wordt mail je me maar dan stuur ik je mijn site waar vanalles opstaat over xp ;)

bedankt voor je reactie :)

ik wil toch nog even een paar dingetjes vragen;

1: Wat denk je dat beter presteert qua games?
Intel Core2 Duo E8500 óf een Intel Quad Core
(Ik doe meestal niet veel programma's tegelijk)
2: Heb je qua mijn eerste samenstelling verder nog tips of suggesties?

(Je kan maar nooit zeker genoeg zijn met pc's kopen ;) zeker voor zo'n bedrag)

PS. Voor mijn totale configuratie zie deze link:
http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/print.html?cn=1

Bedankt,

Hansenmol

nou ik weet dat niet aangezien ik het nooit heb kunnen testen, maar het lijkt mij dat quad-core toch beter moet zijn dat is het nieuwste :P en ik heb nog geen slechte recenties gelezen net als bij vista, en als je nog een paar maanden wacht dan denk ik dat je quadcore voor dezelfde prijs als dual core nu hebt ;) , ik zou zoizo voor de quad core gaan ;) omdat het toch wel stoer staat :P

en neem een goed antivirus ! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan