Samengestelde Gaming PC - Any good?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordybogus

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2011
Hallo mensen..

Ben al enkele dagen aan het lezen hier op het forum en heb nu op de website van Alternate iets samengesteld wat mij wel aan staat, maar heb helaas lang niet zo veel verstand er van als velen op dit forum. Ik speel veel MMO's en draai naast een MMO vaak ventrilo, skype, msn en streaming software; ik stream vaak mijn spel naar ustream.tv of dergelijke, dit alles staat vaak tegelijk aan met in de achtergrond een muziekje.

Nu heb ik dit onderstaande samengesteld, is dit voldoende voor wat ik voor ogen heb? Ik sluit niet uit dat ik in de toekomst wat 'zwaardere' spellen zal aanschaffen/draaien.

CPU Koeler
Artic Freezer Xtreme Rev.2 - 12 volt 800 tot 1500 rpm

Grafische kaart
Sapphire HD6850 1024MB

CPU
Intel Core i5-2500K Sandy Bridge

Voeding
OCZ ModXStream Pro 700W

Behuizing
Sharkoon Scorpio 1000 Midi-tower

Blu-ray brander
Samsung SH-B123L

Moederbord
ASUS Sabertooth P67

Harde Schijf
Western Digital WD2500BPVT 250GB ( SSD wordt t.z.t. aangeschaft )

Geheugen
Kingston ValueRAM 4GB DDR3-1066

Met dit alles kom ik op een totaalbedrag van circa 850,00,- euros uit.

Denkt iemand dat dit goedkoper kan? Zo ja dan hoor ik het graag, heb geen idee of dit te veel is voor wat ik met het systeem wil doen. Het zal voornamelijk Star Wars: The Old Republic en Guild Wars 2 gaan draaien.

Alvast bedankt voor de tijd en moeite!

Met het systeem zit je wel goed denk ik, alleen de harde schijf lijkt me aan de kleine kant.

@jopjop12

Er staat dit: SSD word t.z.t aangeschaft. dus dan word het OS na de SSD gezet met alle toebhoren uiteraard.

@TS,

Goed systeem. Kan je zeker paar jaar vooruit mee.

Kan aan een Windows 7 premium schijf komen dus dat is gelukkig al geregeld, scheelt toch weer wat geld!
Kan ik met deze samenstelling in de toekomst ook met gemak onderdelen één voor één 'upgraden', of is jullie advies dan; spaar nog even verder? Als dat eerste het geval is staat mijn besluit denk ik wel vast en ga ik voor de huidige samenstelling, en komt er later een SSD bij wanneer de prijzen hopelijk wat gezakt zijn..

Laatst bewerkt:
Super! Het kan even duren, maar als hij er dan binnenkort staat plaats zal ik wat foto's plaatsen :). Thanks!

Wat een getwijfel, er is ook zoveel keus. Ik heb meerdere keren gelezen dat Azerty enigzins goedkoper is, dus heb daar nu een winkelmandje samengesteld. Kunnen jullie mij vertellen of dit in verhouding een slimmere aankoop is en of het allemaal werkt met elkaar? Het handige van de Altenate builder vond ik dat wanneer er iets niet zou passen of niet compatible zou zijn het me er op wees.. Opnieuw bedankt voor jullie moeite.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?product[341070]=1

Mocht het mandje niet werken:

CPU Koeler
Artic Cooling Freezer Xtreme Rev.2

Grafische kaart
Sapphire RADEON HD 6850 1024MB

CPU
Intel Core i5 2500 / 3.3 GHz Sandy Bridge

Voeding
OCZ ModXStream Pro

Behuizing
Cooler Master CM Storm Scout

Blu-ray brander
LG BH10LS30 Super Multi Blue Bulk

Moederbord
Asus Sabertooth P67 B3 Revision

Harde Schijf
Samsung SpinPoint MP4 250GB 7200tpm

Geheugen
Kingston HyperX blu 4GB

Meer gespendeerd aan de case en kom nu op een bedrag van 822,00 euro uit.

Laatst bewerkt:
Je kan natuurlijk je systeem samenstellen bij Alternate, en daarna je componenten bestellen bij Azerty. Ik zou toch voor de 2500K gaan, en ik blijf erbij dat de HDD aan de kleine kant is, maar dat is je eigen keuze. Als je budget hebt voor 8 gig werkgeheugen, zou ik daar voor gaan. En let ook met je koeler en moederbord op, want op de Sabertooth borden zit een soort omhulsing, dus oppassen dat je koeler er wel op pas, de omhulsing kan er wel af volgens mij.

voeding kan wat zwakker 600watts dan hou je wat geld over voor andere dingen

corsair builder series 600watt is sterk zat ook voor toekomstige upgrades

Dit is het uiteindelijk geworden en staat in bestelling bij Azerty:

OCZ ModXStream Pro
Scythe Shuriken Rev.B
Cooler Master CM Storm Scout
Sapphire Radeon HD 6850
Samsung SH-B123L Blu-Ray Brander
Kingston HyperX blu 8GB
Intel Core i5 2500K
Asus Sabertooth p67 B3 Revision
OCZ SSD 60GB

OCZ SSD's zou ik persoonlijk vermijden, neem dan een samsung, crucial of intel SSD (intel 320 SSD van 80 GB kost ongeveer 100 euro, goede koop!). Verder: als je niet gaat overklokken, neem dan de gewone 2500 (zonder K dus), en steek dat verschil in een iets betere videokaart, de HD6870. Dan heb je meer gameplezier aangezien die kaart toch wat sterker is ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan