Samengestelde PC ; Opstarten ; All settings were reset to default values.

Status
Niet open voor verdere reacties.

diederick d

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Hallo,

Ik heb recent een nieuwe game pc aangeschaft met Windows 7 64bit
Nu kreeg ik 2 weken na de aanschaf van de pc de melding bij het opstarten,

All settings were reset to default values.
The previous overclock settings have failed, system has been restored to its default settings.
Press F1 to run setup.
Press F2 to load default values and run setup.

Na F2 gedrukt te hebben starte hij gewoon op. Nu ben ik ermee naar de winkel waar ik de PC heb laten samenstellen geweest, en zij meenden dat het waarschijnlijk lag aan een lege batterij op het moederbord waardoor deze de settings niet onthoud. Nu 3 weken nadat ze hem gemaakt hebben, heb ik alweer bij het opstarten het bovenstaande bericht gekregen. Ik was erg benieuwd hoe dit kan maar vooral wat mogelijke oorzaken kunnen zijn. Ik breng hem waarschijnlijk even terug naar de winkel waar ik hem gekocht heb maar ik ben ook erg benieuwd wat anderen op dit forum er van denken.

PC configuratie :
MSI Z77A-g43
Intel Core I5- 2500k
12 gig Team Elite Ram ( 3x4)
MSI 7870 Twin Frozr
Windows 7 home premium 64x

Ik heb hem niet geoverclocked

Laatst bewerkt:
Reset je hem wel eens met de resetknop op de kast zelf?
Indien ze alleen de batterij hebben vervangen zou het probleem ook op het mobo kunnen ztten.

Ik ben me er niet van bewust dat er een handmatige reset knop op de kast zit, alleen een knopje waarmee ik de fan speed van de buitenste fan in mijn kast kan bedienen, maar verder, nee ik denk het niet.

Laatst bewerkt:
Hoi,

lijkt er toch wel op dat er iets met moederbord mis is als ik het goed begrijp heb je hem compleet gekocht dus laat hun het maar oplossen en dan voor langer dan 3 weken

Het zal mij benieuwen hoe ze dat gaan doen , aangezien een nieuw moederbord een behoorlijke operatie is.. erg spijtig dit soort problemen altijd :(

Hoi,

Dat is het altijd maar z'n operatie is dat niet hoor voor hun.

Hallo, misschien niet helemaal gepast dat ik dit topic weer omhoog breng, maar ik wou toch nog even melden dat na controle door de PC zaak, het probleem bleek te zijn dat de BIOS geüpdatet moest worden. Dus ondervind je hetzelfde probleem dan kan dat de oorzaak zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan