Samengestelde pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

qwerty1980

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2008
Hallo allemaal,

Ik heb deze pc bij www.cool-prices.nl samengesteld.

En nu heb ik drie vragen aan jullie:):

1| Passen alle onderdelen bij elkaar?
2| Kan de pc voor de zelfde prijs nog beter, en zo ja hoe?
3| Is www.cool-prices.nl betrouwbaar en goed?

Alvast heel erg bedankt voor de moeite.

PS, ik heb me voor het eerst aangemeld voor een forum, dus ik weet niet of ik het allemaal goed gedaan heb in verband met de forumregels. Zo weet ik bijv niet of het toegestaan is om 3 vragen te stellen. Mijn excuses daarvoor als ik iets heb foutgedaan.

1. Past goed.
2. Ik zou een moederbord met een nieuwere chipset nemen, zoals de P35, P45 is te duur. En 2X 1GB RAM, en als je echt power wilt 2X 2GB met een x64 OS, maar dat is vandaag de dag geen probleem meer.
3. Zeker, hier het bewijs: http://tweakers.net/shopreview/6354/cool-prices-punt-nl.html

PS, ik heb me voor het eerst aangemeld voor een forum, dus ik weet niet of ik het allemaal goed gedaan heb in verband met de forumregels. Zo weet ik bijv niet of het toegestaan is om 3 vragen te stellen. Mijn excuses daarvoor als ik iets heb foutgedaan.
Je topic staat op de goede plek en je mag hier zoveel vragen stellen als je wilt ;)

WELKOM OP HELPMIJ

op zich geen verkeerd systeempje.het zou wel allemaal passen zo te zien.

mag ik je vragen wat je ermee wilt gaan doen?
als het gamen zou zijn is (indien budget het toelaat) een optie om naar een 4850/4870 videokaart te kijken.
een 650 watts voeding is een beetje overdreven voor dit systeem maar alah...

wellicht is een moederbord met een p35 chip nog een optie?

Hallo allemaal,

Ik heb deze pc bij www.cool-prices.nl samengesteld.

En nu heb ik drie vragen aan jullie:):

1| Passen alle onderdelen bij elkaar?
2| Kan de pc voor de zelfde prijs nog beter, en zo ja hoe?
3| Is www.cool-prices.nl betrouwbaar en goed?

Alvast heel erg bedankt voor de moeite.

Eén ding is zeker, je hebt óf bij toeval, óf door erg goede research, precies het geheugen uitgezocht wat Asus in zijn QVL heeft staan bij dit plankje. Slechts 1 aanvullende opmerking: waarom niet een Wifi variant van de P5 serie? (Of wil je geen draadloze mogelijkheden?)

Laatst bewerkt:
wel weer grappig.
nieuw op forum -stellen een vraag- en weg zijn ze weer

Misschien komt ie later pas weer... Het is nog maar 20 minuten geleden dat er is gepost ;) En anders jammer dan.

Bedankt voor de reacties,

zal ik dan dit p35 moederbord nemen?
ASUS P5K SE⁄EPU P35⁄ICH9 (PCIe, DDRII, Sata, Lan)

frankwannet, ik denk dat ik toch niet een 4850/4870 ga nemen want die is een stuk duurder en met een 3850 kun je toch ook aardig gamen?

Pasja, wat bedoel je eigenlijk met QVL en kan ik met de ASUS P5K SE⁄EPU P35⁄ICH9 (PCIe, DDRII, Sata, Lan) wel draadloos internetten?

Tuurlijk kan je met een 3800 goed gamen, ik game hier ook op een verouderde 7300GT en dat gaat best goed, CoD4 werkt al op medium. En die P5K is goed hoor.

Pasja, wat bedoel je eigenlijk met QVL en kan ik met de ASUS P5K SE⁄EPU P35⁄ICH9 (PCIe, DDRII, Sata, Lan) wel draadloos internetten?

Om met het laatste te beginnen, nee, daar kun je niet draadloos mee internetten. Dat kan bijv. wel met de P5K-E/WIFI-AP.
Bij een plankje met draadloos internet aan boord lees je veelal Wlan / Wifi terwijl bij bedraadde plankjes vaak alleen maar LAN staat.

De QVL van een moederbord is de Qualified Vendors List. Op deze lijst staat het geheugen vermeld (merk en type) waarvan Asus garandeert dat het op dát specifieke moederbord probleemloos gaat werken. Elke andere module wordt niet gegarandeerd. (Wat nog lang niet wil zeggen dat andere merken / typen niet zullen gaan werken, maar ja, garantie is leuker dan "hopen" dat het gaat werken.....................)
Het toeval wilde dat het door jou geslecteerde geheugen precies op de QVL van het bij dát moederbordje behorende lijstje voorkwam. (Vandaar mijn aanvankelijk compliment omtrent jouw research, maar ik begrijp nu dat het puur toeval was ;) :D )

Voor de QVL van dat laatste moederbord -> Klik

Enne............ Asus plankjes staan nu niet direct in de top 3 van borden die niet kieskeurig met (hogere snelheden) geheugenreepjes zijn.

Laatst bewerkt:
met een 3850 gamen?
oh jawel hoor.
maar als je nu toch nieuw koopt...

daarom vroeg ik ook of budget het toelaat.

aan jou de keuze:thumb:

geen zin om te zoeken, maar die brander is neem ik aan een bluray?
Want voor een dvd-brander is die behoorlijk duur...
Ga je de blurayspeler ook echt gebruiken, anders kan je namelijk beter nog een tijdje wachten. Er zijn namelijk wel wat verbeter opties mogelijk...

1. beter moederbord: dit is wel heel erg budget budget budget....
2. betere videokaart als je toevallig een fanatieke gamer bent
3. gewoon 2x 2 gig nemen: nu heb je geheugen welke niet in dual channel draait. Dat is niet zo slim. Dus of 2x2 nemen, of 2x1 en 2x512 nemen.

Met het systeem zoals je het nu hebt zou je genoeg hebben aan een goede 400-450W. Kies je wel voor een betere videokaart, dan is dit een prima voeding, waarin nog wat ruimte voor uitbreiding is.

Kastkoelers kunnen idd weg.

edit: had toch beter ff op refresh kunnen drukken...

Laatst bewerkt:
geen zin om te zoeken, maar die brander is neem ik aan een bluray?
Want voor een dvd-brander is die behoorlijk duur...
Ga je de blurayspeler ook echt gebruiken, anders kan je namelijk beter nog een tijdje wachten. Er zijn namelijk wel wat verbeter opties mogelijk...

1. beter moederbord: dit is wel heel erg budget budget budget....
2. betere videokaart als je toevallig een fanatieke gamer bent
3. gewoon 2x 2 gig nemen: nu heb je geheugen welke niet in dual channel draait. Dat is niet zo slim. Dus of 2x2 nemen, of 2x1 en 2x512 nemen.

Met het systeem zoals je het nu hebt zou je genoeg hebben aan een goede 400-450W. Kies je wel voor een betere videokaart, dan is dit een prima voeding, waarin nog wat ruimte voor uitbreiding is.

Kastkoelers kunnen idd weg.

edit: had toch beter ff op refresh kunnen drukken...

Overwegend mee eens, alleen dat de P5K een budget, budget, budget bordje is............
Toen íe uitkwam in 2007 waren de diverse testsites laaiend enthousiast over de bereikte snelheden en uiteraard de degelijkheid van het plankje.

Overwegend mee eens, alleen dat de P5K een budget, budget, budget bordje is............
Toen íe uitkwam in 2007 waren de diverse testsites laaiend enthousiast over de bereikte snelheden en uiteraard de degelijkheid van het plankje.
oke.. misschien ga ik wat kort door de bocht wat betreft het moederbord.
Als ie pas uit 2007 komt, dan moet ie toch wel ondersteuning bieden voor een E8400

Intel Socket 775 Core™2 Quad/Core™2 Extreme/Core™2 Duo/Pentium® Extreme/Pentium® D/Pentium® 4 Processors
Compatible with Intel® 05B/05A/06 processors
Support Intel® 45nm CPU
* Please update the latest BIOS to support Intel 45nm CPU

Bron? Het eerder geplaatste linkje van dit plankje.

Intel Socket 775 Core™2 Quad/Core™2 Extreme/Core™2 Duo/Pentium® Extreme/Pentium® D/Pentium® 4 Processors
Compatible with Intel® 05B/05A/06 processors
Support Intel® 45nm CPU
* Please update the latest BIOS to support Intel 45nm CPU

Bron? Het eerder geplaatste linkje van dit plankje.

Overigens had ik het over de P5B, waar de TS mee begonnen was.
Ik had de latere berichten niet gelezen ten tijde van mijn reactie (was vergeten op refresh te drukken).
De P5K is zekers wel geschikt!

Over de P5B:
Core 2 Duo E8400 (3.00GHz,1333FSB,L2:6MB,65W,rev.C0) ALL 0709

Core 2 Duo E8400 (3.00GHz,1333FSB,L2:6MB,65W,rev.E0) ALL 1001

Dus wellicht is een bios-update wel nodig bij dat bord.

Is dit beter? (ondanks het nog steeds een budget-budget pc is :p en er geen ati hd4850/70 bij zit)

Wat vinden jullie moet ik het bij dual core2 laten, of moet ik er quad core2 inzetten?

Oja, voor de mensen die denken dat die plextor een blu-ray speler is... Dat is ie niet, het is de snelste en beste kwaliteits dvd-brander op de markt :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan