Samengestelde pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is dit beter? (ondanks het nog steeds een budget-budget pc is :p en er geen ati hd4850/70 bij zit)

Wat vinden jullie moet ik het bij dual core2 laten, of moet ik er quad core2 inzetten?

Oja, voor de mensen die denken dat die plextor een blu-ray speler is... Dat is ie niet, het is de snelste en beste kwaliteits dvd-brander op de markt :)
dat past niet in een budget-gamepc.
Dvd-brander eruit: een van 20 euro brandt ook prima.

Dan houdt je 40 euro over.
Besteedt die 40 euro aan de verdubbeling van je geheugen 2 gig is namelijk wel wat mager.

Daar heb je wel gelijk in maar dan zou ik door die 4gb geheugen nooit xp of een 32 bit versie van vista kunnen installeren.

En is die 64 bit versie veel anders en veel duurder dan de 32 bit versie van vista?

Daar heb je wel gelijk in maar dan zou ik door die 4gb geheugen nooit xp of een 32 bit versie van vista kunnen installeren.

En is die 64 bit versie veel anders en veel duurder dan de 32 bit versie van vista?

ookal heb je 4gb dan kan je die wel installeren hoor alleen hij"ziet" maar iets van 3.2
ook zou je nog kunnen besparen op je voeding.
ik heb hier een voeding die wel voldoet voor jou systeem.
tenzij je zegt dat je een keer een tweede videokaart)crossfire) wilt plaatsen dan zou ik het zo laten

http://www.eynstein.nl/index.php?page=product&id=4895

die 1066 heb je alleen maar in pc8500 en pc9600 geheugen... maar dat past dus wel denk je?

geheugen wat je had was goed genoeg, alleen zou ik dus wel die 4 gig nemen.
In combi met 32bits vista/xp kan dat prima. (inderdaad gebruik je maar zo'n 3,2gig, maar oke)

64bits is overigens ongeveer even duur.

Is dit beter? (ondanks het nog steeds een budget-budget pc is :p en er geen ati hd4850/70 bij zit)

Wat vinden jullie moet ik het bij dual core2 laten, of moet ik er quad core2 inzetten?

Oja, voor de mensen die denken dat die plextor een blu-ray speler is... Dat is ie niet, het is de snelste en beste kwaliteits dvd-brander op de markt :)

Geen quadcore tenzij je programma's/toepassingen gaat gebruiken die er speciaal voor geoptimaliseerd zijn. Bij 99% van de software heb je nu en over een aantal jaren veel meer aan een hoger geklockte C2D dan aan een lager geklockte cpu met 4 kernen.

2 Gb geheugen is meer dan voldoende. Ik kan me niet voorstellen dat je de eerstkomende jaren meer nodig zult hebben voor het grootste gros aan software. Bovendien is dual channel een theoretisch goed verhaal maar bereik je er in de praktijk geen enkele snelheidswinst mee.
Hoger geklokt geheugen is alleen nuttig als je van plan bent je systeem over te clocken.

Verder raad ik je aan, als je online games speelt, om toch gewoon bedraad te internetten. Dat draadloze gedoe voor vaste pc's levert meestal meer ellende op. Bovendien, de pc staat toch op een vaste plek? Bij veel mensen waar ik draadloos internet heb moeten installeren omdat het ooooh zo mooi was, heb ik het later allemaal weer bekabeld moeten maken.
Wel is het dan handig een crossfire bord te nemen en als videokaart een 3870/4850 te nemen. Kost niet veel meer maar wel veel betere prestaties.

De plextor.... zelf heb ik er ook 1 maar in de kwaliteit zit, in vergelijking met de concurrent lang niet meer zon groot verschil als vroegah. Tests laten zien dat de eerste de beste nec brander beter is dan de plextor, hoe vervelend ik dat als plextor fanboy ook vind om toe te geven. Ik zeg niet dat de brander slecht is, maar voor minder geld kun je net zon goeie halen.

Laatst bewerkt:
sorry dat ik steeds een tegenantwoord heb (niet vervelend bedoeld), maar ik heb gehoord dat je videokaart minder presteerd bij meer dan 3gb werkgeheugen.

sorry dat ik steeds een tegenantwoord heb (niet vervelend bedoeld), maar ik heb gehoord dat je videokaart minder presteerd bij meer dan 3gb werkgeheugen.

jah bah! daar zijn forums helemaal niet voor bedoeld :P Wat wel klopt is dat de prestaties van een videokaart met 1 GB geheugen nauwelijks verschillen met die van 512 mb. De hoeveelheid ram geheugen in je pc is nauwelijks van toepassing voor de werking van je videokaart, tenzij je veel te weinig hebt natuurlijk ;)

misschien heb ik dit eindelijk wel goed gehoord :p, namelijk dat de PEAK videokaart niet zo goed is. Maar welke zijn dan het beste? Een videokaart van asus, msi, club3d of sapphire?

Laatst bewerkt:
Geen quadcore tenzij je programma's/toepassingen gaat gebruiken die er speciaal voor geoptimaliseerd zijn. Bij 99% van de software heb je nu en over een aantal jaren veel meer aan een hoger geklockte C2D dan aan een lager geklockte cpu met 4 kernen.
In de toekomst kijken is lastig. Maar voorlopig heb je in het algemeen idd meer aan de hogergeklokte cpu met 2 kernen.

[quote[
2 Gb geheugen is meer dan voldoende. Ik kan me niet voorstellen dat je de eerstkomende jaren meer nodig zult hebben voor het grootste gros aan software.[/quote]
O nee?
Ik heb nu in mijn pc 4 gig zitten (waar dus maar 3,2 van gebruikt wordt) en ik merk wel degelijk verschil.
En in Vista heb je al 1 gig nodig om vista een beetje aardig te draaien. En maar 1 gig (die je dan over houdt) is wel wat weinig voor spellen.

Bovendien is dual channel een theoretisch goed verhaal maar bereik je er in de praktijk geen enkele snelheidswinst mee.
Waarop baseer je dit?

Hoger geklokt geheugen is alleen nuttig als je van plan bent je systeem over te clocken.
Is ook maar deels waar.
Sneller geheugen kan echt wel helpen. Zelfs als je niet overklokt.
Maar je moet idd geen wonderen verwachten. Als het je systeem 5% duurder maaakt, dan zal het je systeem echt niet 5% sneller maken, maar veel minder.
Meer geheugen, snellere videokaart, of processor is zinniger dan sneller geheugen.
Maar dat er geen effect is is ook niet waar.

Verder raad ik je aan, als je online games speelt, om toch gewoon bedraad te internetten. Dat draadloze gedoe voor vaste pc's levert meestal meer ellende op. Bovendien, de pc staat toch op een vaste plek? Bij veel mensen waar ik draadloos internet heb moeten installeren omdat het ooooh zo mooi was, heb ik het later allemaal weer bekabeld moeten maken.
Eens.
Maar als je toch nu al draadloos werkt, dan is een moederbord met onboard draadloos wel handig.

Wel is het dan handig een crossfire bord te nemen en als videokaart een 3870/4850 te nemen. Kost niet veel meer maar wel veel betere prestaties.
Ja. Behalve als je toch niet van plan bent om dit soort upgrades te gaan doen. Dan is het zonde.

De plextor.... zelf heb ik er ook 1 maar in de kwaliteit zit, in vergelijking met de concurrent lang niet meer zon groot verschil als vroegah. Tests laten zien dat de eerste de beste nec brander beter is dan de plextor, hoe vervelend ik dat als plextor fanboy ook vind om toe te geven. Ik zeg niet dat de brander slecht is, maar voor minder geld kun je net zon goeie halen.
Daar kan de TS wel wat mee.

ik zie dat de e8400 64 bits is... betekend dat dat ie alleen maar draait op de 64 bit versie van vista?

En ik zie ook dat er al een koeler is meegeleverd bij de processor... Is die goed genoeg om de processor goed koel te houden, of moet ik toch een arctic processorkoeler kopen?

Laatst bewerkt:
Dual channel:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dual-channel_architecture

Tom's Hardware found no significant difference between single-channel and dual-channel configurations in synthetic and game benchmarks (using a "modern" system setup).[3]

Daar onder andere. Dat is het leuke van IT, mensen horen dual channel en denken meteen oh dat is veel beter. Helaas...

Geheugen:

Niet deels waar, helemaal waar. Het enige wat helpt, zonder overclocken is niet sneller geheugen, maar geheugen met lagere timings. Snelheidswinst word zelfs dan pas merkbaar als dit met ongeveer 2 á 3 stapjes omlaag brent. (5-5-5-18 naar 3-3-3-12 b.v.). Maar dan nog betaal je flink veel geld voor een erg geringe snelheidswinst.

De videokaart:

De hd3870 kost slechts 10 euro meer als de 3850. De keus lijkt mij dan snel gemaakt. CF kost niet veel meer en dat kan juist wel erg handig zijn om op een later stadium extra grafische powerrrr aan je systeem te geven.

Laatst bewerkt:
Ik ben er uit. Wat mij betreft wordt het dit systeempje:

Ik heb de procceskoeler weggelaten omdat ie al in de boxed proccersor zit.
En de dvd brander en het beeldscherm koop ik ergens anders.

Dit systeem zou toch ook passen?

Nog heel erg bedankt voor de moeite :thumb:

Oja, en die WLAN/ WIFI chip haal ik uit mijn vorige moederbord :)

Laatst bewerkt:
Ik ben er uit. Wat mij betreft wordt het dit systeempje:

Ik heb de procceskoeler weggelaten omdat ie al in de boxed proccersor zit.
En de dvd brander en het beeldscherm koop ik ergens anders.

Dit systeem zou toch ook passen?

Nog heel erg bedankt voor de moeite :thumb:

Oja, en die WLAN/ WIFI chip haal ik uit mijn vorige moederbord :)

netjes! Ben vooral benieuwd naar je videokaart. goede verhalen over gehoord!

Tenzij je hiermee een LOSSE pci / pci-e kaart bedoelt, kun je dat schudden, een onboard chip laat zich niet overplaatsen.

Je kan em toch eraf bikken en ergens los in je kast leggen? Hij werkt dan wel niet, maar je hebt em wel overgeplaatst...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan